Onderwerp: nog een chocolate leather vraagje
Hallo,
Als ik chocolate leather maak kan ik die dan een paar dagen bewaren. Bijvoorbeeld vandaag maken en dan donderdag pas gebruiken om een taart mee te bekleden? En bewaren kan dat op kamertemperatuur?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » nog een chocolate leather vraagje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Als ik chocolate leather maak kan ik die dan een paar dagen bewaren. Bijvoorbeeld vandaag maken en dan donderdag pas gebruiken om een taart mee te bekleden? En bewaren kan dat op kamertemperatuur?
Ja en ja. Evt. paar seconde in de magnetron om het weer kneedbaar te maken.
ok dank je, dat scheelt me weer wat tijd die ik alvast kan voorbereiden
Smaakt chocolate leather meer naar chocola of meer naar 'fondant'?
Nee hoor, het is chocola met maar een beetje ander spul erdoorheen om het kneedbaar te maken, dus het smaakt gewoon naar chocola hoor!!
ik ga hem vanavond maken (denk ik haha)
Is het gelukt? Is het moeilijk voor een beginner? Ik heb tot nu toe nog maar een paar taarten bekleed.
mijn chocolate leather leek gelukt, maar helaas hij plakte erg aan de roller met uitrollen, het lukt echt helemaal niet.....zou hij dan te droog of juist nog te vettig zijn?
niemand?????
weet het niet.. heb je het geprobeerd met een beetje crisco aan de roller ? en is het een houten of een kunstof roller ?
ja heb crisco geprobeerd, heb een kunstof roller
heb ook nog geprobeerd om het juist droger te maken met maizena (gewoon om te proberen, was al niet meer bedoeld om ook nog op de taart te doen), maar ook dat lukte niet.
Zou het kunnen dat ik teveel vet weg heb gehaald na het verwarmen?
Zou kunnen. Je moet idd wel zorgen dat het vet er niet uitgaat.
Overigens ben ik blijkbaar echt in de Sintstemming. Ben je topic al een paar keer tegen gekomen, maar vandaag associeer ik Chocolate leather ineens met chocolade letter......
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » nog een chocolate leather vraagje