Onderwerp: Bruidstaart vullen met mascapone en amerena kersen ?
Ik wil graag voor mijn zusje een bruidstaart bakken. Ik bak wel vaker taarten maar dit is wel even iets anders. De basis is kapsel. De bedoeling was/is een vanillebavarois gemaakt met eidooiers, mascapone, gelatine en slagroom. Nu maak ik net alvast een beetje om te testen, maar dit spul heeft wel even nodig om op te stijven. Het is super lekker maar ik voorzie het probleem dat ik eerst een laag kapsel moet doen met een laag van deze bavarois, dan daar de amarena kersen en gekonfijte sinasappelschilletjes op en nog een laagje bavarois, op laten stijven en dan nogmaals kapsel, bavarios, kersen, bavarios en kapsel. Aangezien de tijd van opstijven kan ik dan niet alles ineens maken neem ik aan en zal ik dus echt 2x deze hele rit moeten volgen. Of is daar een andere optie voor ?
De taart moet 1 avond ervoor ( morgen dus ) gemaakt worden incl de rolfondant en het opmaken. De mascapone, slagroom, amarena kersen ed heb ik al in huis. Heeft iemand een makkelijker idee ? want ik heb de indruk erg omslachtig bezig te zijn.
De taart word bewaard in een aparte koelkast ( op stand 1 ) in een kartonnen doos, kan dit met de fondant ?