1

Onderwerp: gebruik cricut cake

Ik heb vandaag een cricut cake binnengekregen en ik ben hem aan het uitproberen.

Nu dacht ik dat we hier misschien wat ervaringen kunnen wisselen met elkaar? Zo vanzelf gaat het nog niet, wat kan er allemaal in, hoe stel je hem dan in etc...

Zo heb ik er bijvoorbeeld marsepein in gedaan, en dan versleepte hij, die had ik mss wat moeten laten drogen of tylose erdoor. Gumpasta werkte al beter, en een icingvel plakte niet goed vast aan de mat.

Ik hoop gauw wat ervaring te kunnen delen!

Groetjes, Linda

2

Re: gebruik cricut cake

Goh, cricut da's pas professioneel. Geen ervaring mee, maar'k lees mee zodat ik wat kan leren.

Groetjes en truste

Met zoete groet! Akire

3

Nou, ik zou het in mijn geval niet professioneel willen noemen  ;)

Maar er zijn er nog niet veel die hem gebruiken, vandaar dat het wel handig is als we wat ervaring kunnen delen met elkaar.

Groetjes, Linda

4

ik ben heel erg benieuwd naar de werking ervan dus ik lees gewoon eventjes mee

N-Joy Cakes

5

marsepein kan je niet dun genoeg uitrollen..

Ik gebruik gumpaste of sugarsilk en dat rol ik heeel dun uit, en laat ik even drogen (hard worden) en dan gaat het prima.. als het nog te zacht is gaat het inderdaad slepen.

Ik heb ook ergens gelezen dat je de gumpaste in de vriezer moet doen van te voren maar dat werkt bij mij voor geen meter, dan als je het uit de vriezer haalt wordt het klef en gaat het slepen.

Ook moet je de speed laag houden, dat scheelt :)

6

Ik ben ook hard aan het denken om hem te kopen maar werk eigenlijk altijd met marsepein... dilemma dus als het zo schuift!!!

7

Mijn ervaring staat hier:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=123861

Ik vind het leuk, een topic met cc ervaringen. Ik hoop dat we een hoop van elkaar kunnen leren.

8

Voor wie in de buurt van Dordrecht woont.... donderdag 25/22 19.00-20.00 demonstratie cricut  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Weer een cc-taart gesignaleerd.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126278196

10

Ben ook sinds kort in bezit van cc machine. Ben er helemaal blij mee. Goede tip om het even te laten liggen, ga ik zeker proberen want als ik letters wil snijden sleept hij ontzettend. Ben er wel achter dat je de pressure ook op low moet zetten, gaat het beter. voor de rest is het gewoon veel proberen en oefenen. Ben benieuwd naar andere tips!

11

Ik heb ook een cricut cake sinds 2 weken en vande week voor het eerst gebruikt maar stees stroop het op dus dat is een goede tip even laten liggen dat ga ik morgen gelijk proberen.

En maakt het soort fondant nog uit omdat je fondant hebt voor het bekleden en om te boetseren?