1

Onderwerp: Kleine Koekenbakkers / Kleine Handen

Ahum, op het gevaar af dat ik voor de 2e keer een forum onderwerp voorstel die er al is....

Mijn eigen kinderen en de kinderen van hun school waar ik als vrijwilliger elke vrijdag workshop "taartje decoreren" geef vroegen zich af of er op de taart site ook een plekkie is voor Jonge Koekenbakkers.

Plagend noem ik mijn klasjes wel Koekenbakkers  ;)

Die OBS is een voorhoede school waar vanaf groep 1 gecomputerd wordt. Het is ook de bedoeling dat je minimaal 10% van je lestijd met een computer doet. Ik ben met de Koekenbakkertjes lekker gaan neuzen in de taartenparade van dit forum.  :Y  :Y  :Y

Dus... is er een plekje voor door kinderen heel enthousiast gedecoreerde taartjes? Of vinden jullie dat "kinderachtig", "niet leuk", "vervuilend voor het forum", ....

Had beloofd het te vragen, dus bij deze.

Alle reacties zijn welkom.

Met zoete groet! Akire

2

Re: Kleine Koekenbakkers / Kleine Handen

Ik vind het heel leuk klinken! Ook de kids zijn erg aangestoken met het taarten virus hier

N-Joy Cakes

Nee, er is hier geen kinder-rubriek, en ik weet vrijwel zeker dat die er niet gaat komen.
Om te posten moet je lid zijn, en:

In de babbel staan regelmatig topics over zaken waar volwassenen zich mee bezig houden, dit zijn met enige regelmatig behoorlijke zware topics, daarom kan ik ook met zekerheid zeggen dat ik het niet geschikt vind, om kinderen zonder toezicht op deze site te laten neuzen. Om nog maar niet over de 18+ rubriek te spreken....
Verder hebben we hier wel eens jonge pre-pubers op die lid zijn en zich mengen in discussies waar ze nog geen kaas van hebben gegeten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

@Tirza en alle anderen: Duidelijk verhaal. Wellicht is dit forum te volwassen voor piepkuikentjes.

Ken je dan een taarten website die wel een plekje biedt aan jonge Koekenbakkertjes met hun creaties?

Met zoete groet! Akire

Nee, ken ik niet, maar misschien leuk om zelf op te zetten??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Jonge koekenbakkertjes mogen natuurlijk best -onder begeleiding- hun creaties showen op het forum :) Dat gebeurt al regelmatig. Maar dan gewoon in de rubrieken die we hebben, en een mamma (of pappa, tante, juf....) die het met of voor de kinderen post.

Misschien een leuk idee als voorhoede-klas: Op de school van mijn kinderen hebben alle klassen een eigen weblog. Jullie zouden een koekenbakkertjes-weblog kunnen starten, of een hyves :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

@Jozien: Het idee met de weblog ga ik doorspelen aan een leerkracht. Mijn inspanningen als vrijwilliger beperken zich tot 2,5 uren per week op een vrijdag. De andere tijd run ik een paar bedrijven.

Bedankt voor alle input!

Met zoete groet! Akire