1

Onderwerp: Welke marsepein/fondant voor beginner?

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus stel mijn vraag maar even zo. Kan zo snel geen topic vinden wat mij direct antwoord geeft op mijn vraag, dus als die er wel is hoor ik het graag.

Ik ben een beginner op taarten-bekleed-gebied. Heb nu een fruitcake gebakken die ik wil bekleden met een laag marsepein en een laag rolfondant daaroverheen. Welke marsepein en rolfondant (merken) kan ik het beste kopen als beginner? Wat rolt goed uit, scheurt niet, is het lekkerst enzovoorts.

Wat heb ik verder echt nodig voor het goed en mooi bekleden van taarten? Ik heb gelukkig al veel keukenspullen maar is er iets wat echt onmisbaar is?

En weet iemand in de omgeving utrecht een winkel waar ik het kan kopen? Ik kan het natuurlijk via de webshop bestellen maar wil eigenlijk graag in een winkel kijken eerst. Hebben de Makro of Sligro marsepein en rolfondant? Andere tips hier in de omgeving Utrecht?

Ik lees natuurlijk ondertussen het forum door, maar als iemand goede tips heeft hoor ik het graag.

2

Re: Welke marsepein/fondant voor beginner?

Makro verkoopt veel van het merk funcakes. deze mixen zijn erg lekker.

ik zweer zelf bij de marsepein van zeelandia, deze is lekker zacht en erg makkelijk te verwerken.

zodra je je taart gevuld heb is het belangrijk goed af te smeren met 1:1 botercreme (1 deel boter + 1 deel poedersuiker) en zodra je dit heb op laten stijven in de koeling kan je het met een warm droog mes helemaal glad maken waardoor een hele strakke taart krijg.

waarom wil je 2 lagen over je cake heen doen? afsmeren met 1 laag marsepein of fondant is genoeg hoor.

N-Joy Cakes

3

Bedankt voor je reactie! Makro is dus een goede optie, dat is mooi. Is funcakes goed om gewoon beetje mee te oefenen? Zeelandia hebben ze niet bij de makro begrijp ik?

Het is een traditionele engelse fruitcake die ik heb gebakken, die 'hoort' met een laag marsepein en een laag fondant, vandaar. Voor een volgende oefentaart doe ik dan wel een van twee denk ik.

4

Tijdens workshops (veel beginners) wordt er bij mij altijd met FunCakes 1:4 gewerkt, niet mis mee, bijna altijd strakke taartjes.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag