1

Onderwerp: How to.....zwarte piet???

Beste taartenbakkers,

Ik heb vorige week mijn eerste workshop gevolgd en ben dus echt onervaren....Heb wel de hotelschool afgerond en daar ook diverse cursusjes gedaan zoals suikerblazen, maar das al wel zo'n 20 jaar geleden....ahum  :o  Maar het ligt me wel en vind het wel super om te doen en zodoende wat basis aangeschaft om een sint-taartje  proberen te maken.
Ik wil nu voor dat taartje in ieder geval ook een zwart pietje erop, liefst geboetseerd. Ik google me suf, maar kan niet echt een goed How To vinden......tot nu toe alleen eentje gevonden ergens in dit form van alleen een hoofdje.

Heb dus wel afgelopen 2 dagen zitten oefenen met marsepein, maar vind het resultaat nog niet bevredigend (alhoewel mijn kinderen oooh's en aaah's riepen...haha)

Heeft iemand een gouden tip van een goede how to?

alvast erg bedankt voor iedere tip of link!

groetjes
Sietske

2

Re: How to.....zwarte piet???

Ik persoonlijk vind marsepein al niet handig om te boetseren. Het zakt allemaal zo snel weer in :grr:
Fondant met tylose werkt al een stuk makkelijker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Hoi Sietske,

Heb je al gegoogled op "fimo", en dan afbeeldingen? Bijna alle figuurtjes uit fimo-klei kan je ook maken van fondant of marsepein...

Ook op youtube staan heel wat instructiefilmpjes (gebruik "instruction fimo" bijvoorbeeld)

Heel veel succes!

Met zoete groet,
Akire

Met zoete groet! Akire

hoi, je staat iig in de verkeerde rubriek, maar heb ik al gemeld, dus je bericht gaat verplaatst worden naar de juiste rubriek.

Ik heb toevallig vandaag een blanda (half rond schaaltje ) kapsel gebruikt als basis voor een zwarte pietengezichtje, maar als je zoekt in de taartenrubriek vind je ook een aantal voorbeelden
Succes!

5

Welkom op het forum :)
Juist als je nieuw bent is het handig om voordat je een topic plaatst de sticky's (=belangrijke topics bovenaan elke rubriek) door te lezen zodat duidelijker wordt waar welke vraag thuishoort.

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ow sorry  :o  dacht dat het onder how to's moest plaatsen..... zal het nog eens ff goed doorlezen  :Y

Wat een snelle reacties, en wat een geweldig forum dus!

Ottolien, dat ga ik dan maar eens uitproberen!
Akire, dank je, ik ga nu nog even zoeken, had het al geprobeerd op boetseren ed, maar wie weet idd op de fimo sites.

Ik heb iig nog een week of 4 de tijd om dat pietje te boetseren....

Meerdere tips blijven welkom....thanks!

7

http://summer72.hyves.nl/album/35309953/van_alles//fotos/1146882898/0/ZssS/

sorry, ik snap geen pepernoot ( :D ) van het plaatje plaatsen, moet dat nog eens even uitzoeken. Maar wilde toch even de foto laten zien van het geboetseerde pietje, hoop dat de link werkt.
Zou graag jullie mening/reactie/tips horen! Ik vind zelf dat het allemaal wat strakker moet, maar dit is ook pas mijn eerste pietje, dus ga nog even verder oefenen  :Y

8

nee dus, werkt niet......ga er morgen even voor zitten, nu geen tijd (en zin) meer om het op te zoeken........ Lekker slapen nu  :)

9

Truste en droom van geslaagde taarten. Da's altijd een goede remedie om fijn te slapen en uitgerust op te staan ;-)

Met zoete groet! Akire

10

Je hyves profiel is voor ons niet zichtbaar.. Misschien dat we daarom je plaatje niet kunnen zien..

Slaap lekker.. Ik moet mijn bedje ook maar eens opzoeken..

Time flies when you are having fun..!!                           www.vrolijke-baksels.webklik.nl

11

Hoi Sietske,

Ik heb op mijn linkjessite een how to van een pietjes-bovenlijf staan, van Carina. Verder is het handig om foto's te zoeken van (geboetseerde) Pietjes en die goed te bestuderen. Zoeken kan via Google (afbeeldingen) of hier op de site (zoekfunctie gebruiken en de parades aanvinken).

Succes!

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Hoi Jozien,

Ik had jouw site al onder mijn favorieten staan   :thumb:   en het pietje idd ook gevonden, maar het gaat me voornamelijk om het lijf en de armen en benen, dat vind ik best lastig.....Ik ga vanavond (na het werk) even proberen nog de foto te plaatsen. En blijf intussen lekker verder zoeken en boetseren !

13

http://summer72.hyves.nl/album/35309953 … file_Photo

toch maar gelijk even proberen, hopelijk is deze te zien.....?

14

en wat denk je? Er staat er 1 in de nieuwe Mjam! Superleuk en ben er al mee bezig geweest, ook met de sint.

En heb een workshop geboekt, pietje boetseren! Bij Taart en Decoratie, hoop met 2 geweldige pietjes thuis te komen die zo de taart op kunnen!

Bedankt allemaal nog voor de tips  :thumb:

15

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35342 staat een howto van een zwarte piet tussen

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977