Granny W. schreef:Ik kan ook zelf fondant maken maar het is en blijft en neem mij de uitdrukking niet kwalijk, echt pokkenwerk..... L)
Je brengt de smaak in, gewoon een standaard essence, net als je een kleurtje toevoegt, gewoon een beetje op de fondant smeren en inkneden, en dan nog een beetje en weer inkneden, voor een pond fondant is meestal 2 tot 3 druppels voldoende. Sommige fondantsoorten (bakels aangenaam, regal ice iets minder maar die werkt weer prettiger, gekleurde soorten yuck) hebben een aangenaam aroma van zichzelf, anderen vind ik minder dus dan voeg ik daar dezelfde smaaknuance aan toe als de taart zelf zodat de compositie meer compleet is in mijn smaakbeleving.
En natuurlijk smaakt je taart prima......en je zelf zorgen maken daarover is begrijpelijk (heeft iedereen wel denk ik) maar volgens mij volstrekt onnodig
De reden dat ik me zorgen maak over de smaak van voornoemde taart, is, dat ik de helft van de vulling ben vergeten... die is in de koelkast blijven staan en dat zag ik pas ná het bekleden van de taart. Dus alsnog erbij stoppen was echt onmogelijk.
Maar een smaakje, dat dat zo simpel is! Ik ga het eens proberen.
Alleen heb ik niet van die echte smaakmakers (hoe heten die ook alweer, ben het even kwijt). Ik heb alleen die essence-flesjes. Maar dat ga ik toch eens proberen volgende keer.
Bednakt voor je antwoorden!
Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep