1

Onderwerp: ook cupcakeje versierd...

Het is niet bijzonder veel bijzonders, maar toch ook maar eens een poging. De botercreme piept onder de marsepein uit, volgende keer dus minder botercreme of meer marsepein...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N87SJAYX.jpg

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: ook cupcakeje versierd...

Soh die is leuk geworden!! Heel mooi, ik zou volgende keer het hele cakeje met marsepein bedekken, alhoewel het ook wel leuk is als je nog een stukje cake ziet :)
Wat een leuke kleurtjes!
Heb je er nog meer gemaakt, of maar eentje?

3

Re: ook cupcakeje versierd...

Hoi Lilo,
Dat is een lief roosje. Zie ik het goed, is het gemaakt m.b.v. een mal. Zelf heb ik een roosjesmal van de webshop, maar dat is een groter roosje. Ik ben ook volop bezig, maar plaats te weinig zie ik.
Groetjes, Annelieke

4

Re: ook cupcakeje versierd...

Ik had er maar eentje gemaakt om aaniemand te geven die laatst een taart gemist had...
Roosje is niet van een malletje, maar wel uitgestoken blaadjes met een uitstekertje en dan inelkaar gefrutseld. Dit is dan het kleinste uitstekertje, gaat best handig.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Re: ook cupcakeje versierd...

Ziet er leuk uit. Ik plak de marsepein altijd met 'n beetje glazuur uit zo'n tubetje erop. Gebruik ik trouwens ook om bloemetjes en zo weer op de marsepein te plakken.

6

Re: ook cupcakeje versierd...

Neeltje schreef:

Ziet er leuk uit. Ik plak de marsepein altijd met 'n beetje glazuur uit zo'n tubetje erop. Gebruik ik trouwens ook om bloemetjes en zo weer op de marsepein te plakken.

Ik nam juist botercreme omdat ik dat smeuiige van de creme zo lekker vind in combinatie met de marsepein... met glazuur is het meer meer van hetzelfde denk ik...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Re: ook cupcakeje versierd...

Mooi cakeje! De roos is ook goed gelukt!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Re: ook cupcakeje versierd...

Nou Lilo, mijn complimenten, want het is echt een prachtig roosje. Ik heb op de I love Cake beurs een demo roosjes maken gedaan en dat was echt leuk om te doen. Ik zou er eens een stel vooruit moeten maken. Jij werkt in elk geval erg fijntjes!
Groetjes, Annelies

9

Re: ook cupcakeje versierd...

Het is een schatje.

10

Re: ook cupcakeje versierd...

Erg lief geworden!

11

Re: ook cupcakeje versierd...

Wat een leukerd is het geworden!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

12

Re: ook cupcakeje versierd...

Schattig zeg! Maar als het dan geen mal is, hoe máák je dat lieve roosje dan?

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

13

Re: ook cupcakeje versierd...

meertensk schreef:

Schattig zeg! Maar als het dan geen mal is, hoe máák je dat lieve roosje dan?

Nou hetzelfde dus als een grotere roos van marsepein of fondant... Ik heb zo'n uitsteker dingetje voor de bloemblaadjes en dan in drie maten. De kleinste is misschien 1 of anderhalf cm in doorsnede. Niet te dik uitrollen en dan blaadjes uitsteken en die tot een roosje freubelen. Okee gigantisch gefriemel, maar het resultaat is iets wat lijkt op een roosje en ik vind ze zelf zo erg leuk voor op een cupcakeje of petit-four (heb je niet in verhouding met het taartje zo'n enorme hap marsepein!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

14

Re: ook cupcakeje versierd...

lilo schreef:
Neeltje schreef:

Ziet er leuk uit. Ik plak de marsepein altijd met 'n beetje glazuur uit zo'n tubetje erop. Gebruik ik trouwens ook om bloemetjes en zo weer op de marsepein te plakken.

Ik nam juist botercreme omdat ik dat smeuiige van de creme zo lekker vind in combinatie met de marsepein... met glazuur is het meer meer van hetzelfde denk ik...

Oh maar ik gebruik dan maar 'n heel klein beetje uit zo'n tubetje. 'n Druppie in het midden en 'n circeltje voor de buitenkant. Dus geen lag eronder, als het maar vast blijft zitten.

15

Re: ook cupcakeje versierd...

Okee gigantisch gefriemel, maar het resultaat is iets wat lijkt op een roosje

Pardon? Het lijkt niet op een roosje, het ís een roosje. Maar gezien jouw avatar ben jij een rozenexpert! Hierdoor geïnspireerd, ga ik weer lekker oefenen...

Groetjes, Katja
Katja's baksels: http://www.katjabakt.mijnalbums.nl/

16

Re: ook cupcakeje versierd...

meertensk schreef:

Okee gigantisch gefriemel, maar het resultaat is iets wat lijkt op een roosje

Pardon? Het lijkt niet op een roosje, het ís een roosje. Maar gezien jouw avatar ben jij een rozenexpert! Hierdoor geïnspireerd, ga ik weer lekker oefenen...

Hahaha, grappig, die van mijn avatar waren mijn eerste poging met marsepein nav het Peggy Porschen boekje en uitleg aldaar...
Maw roosjes maken is echt vrij simpel! Ik zou zeggen ga er eens lekker voor zitten!
Mijn ervaring is dat het het belangrijkste is om de blaadjes een beetje symmetrisch om het eerste knopje gevouwen te krijgen, dan lijkt het het snelst het meest.
En dan kun je een beetje varieren met soort blaadjes, maar net wat je leuk vindt en je het beste bij je taart vindt passen. Dus hele dunne blaadjes (goed plat geduwd tussen folie) of gewoon uitgestoken en hupsakee in elkaar, dan worden ze wat rustieker, vind ik zelf.
En vergeet niet: op de foto lijkt het altijd nog wat mooier dan in het eggie...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

17

Re: ook cupcakeje versierd...

Ik vind hem ook erg mooi geworden :Y.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!