1

Onderwerp: Structuur van kapsel

Ik heb vorige week mijn eerste kapsel gebakken met het recept van basisbiscuit.

Recept was als volgt:
4 eieren
120g suiker
100 g patentbloem
20g maizena
zakje vanille suiker
klein beetje zout

Het was supergoed gelukt en was 8 cm hoog geworden. Ik vond structuur vrij grof en na een dag was het kapsel niet meer zo zacht.

Vandaag heb ik Soezie Mix gekocht. Kapsel is goed gelukt en kapsel heeft een fijne structuur en is heel zacht. Ik hoop dat het morgen nog steeds zo is.

Nu vroeg ik me af of je ook zo'n kapsel kan bakken zonder een biscuitmix te gebruiken.

Ik heb patentbloem gebruikt. Bestaat er ook zoiets als fijne patentbloem? En als je nou geen suiker gebruikt, maar poedersuiker.

2

Re: Structuur van kapsel

ik zou wel gewoon suiker (kristal) blijven gebruiken,
ik heb het geprobeerd met basterdsuiker, maar dat is toch een heel ander soort suiker,
en dan komt je kapsel niet mooi omhoog,
ik denk dat poedersuiker ook niet zal werken, maar weten doe ik het niet.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

ik heb het geprobeerd met basterdsuiker, maar dat is toch een heel ander soort suiker,

4

5

Poedersuiker werkt niet. :nooo Kristalsuiker is prima, goed mixen, als ik geen mix gebruik dan draait mijn kennie toch zeker 20 minuten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

@Pooh: maar als je 20 minuten gemixt hebt, is structuur van kapsel met patentbloem hetzelfde als met mix. Of blijft de structuur van kapsel met mix altijd veel fijner?

7

Als het goed gaat heb je niet heel veel verschil, toch blijf ik de mix iets fijner vinden van structuur. Al zit het recept er niet heel ver naast.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Dank je wel.  Ik heb ook een Kenwood. Volgende week maar weer proberen met het recept van basisbiscuit.

9

Pooh schreef:

Als het goed gaat heb je niet heel veel verschil, toch blijf ik de mix iets fijner vinden van structuur. Al zit het recept er niet heel ver naast.

hmm, dan doe ik duidelijk iets niet goed,

mijn kapsel is met het basisbiscuit recept duidelijk veel groffer van structuur dan wanneer ik met de funcakes mix bak.

Toch maar weer eens verder gaan proberen dan,
ik moet toch ook zelf een kapsel kunnen bakken....

10

Ik ben overgestapt op spongecake, omdat het basisbiscuit recept door mijn proevers te droog en te grof bevonden werd. De spongecake werkt heel fijn. Is zacht van structuur en ook een beetje vochtiger. Het werkt heel fijn! Het precieze recept heb ik alleen zo niet bij de hand (ben nu op mijn werk)
(De pakken vanille spongecake van de toko werken trouwens ook heel goed)
Met de biscuitmix heb ik (nog) geen ervaring.

Dat is toch een TAART waard!