Onderwerp: proeftaartje
hoi,
hierbij mijn proeftaartje...hij had even langer in de oven gemoeten. het is een 20cm taartje.
wilde graag wat oefenen met marmeren, roosjes en calla's.
de hartjes zijn gemarmerd. hij is gevuld met chocolade Saroma en slagroom. afgesmeerd met botercreme.
Ik heb de taart gebakken op 180 graden hetelucht, 45 minuten. Kan dus makkelijk 50/55 min. bakken.
hij was aan de goeie zijkant 10cm! had ik em maar langer gebakken, dan was ie aan alle kanten 10cm.
nu wachten op mijn PME pannen en dan nog eens proberen!
ook hou ik als ik me taart bekleed met MMF steeds een vouw over die ik dan maar een vouw moet laten (als je begrijp wat ik bedoel) ik kom niet recht uit met bekleden waardoor je net een vouw zie op de taart aan de zijkant:
mijn eerste taartjes gingen zo goed.....dit is taart 10 ofzo, hoe kan dit nou?? rol ik misschien te veel uit??? ik heb wel veeeel over na het bekleden.

bedankt voor het kijken en tips en opmerkingen zijn altijd goed.

maar het lijkt op een 1 of andere manier niet uit te komen....kan het komen dat ik dan teveel fondant aan 1 kant heb? want zodra ik bijna klaar ben met bekleden, heb ik nog 1 vouw over, en heb al van alles geprobeerd.....maar ik hou een vouw.