1

Onderwerp: Wat doe ik verkeerd??????

Ik ben een proef taartje aan het maken voor mijn bruiloft, kijken hoe het invriezen gaat en zo... maar vandaag ging alles fout, fondant dat brak, icing was te slap... lang mee bezig geweest... GEK word ik ervan....  :s   :grr:  Ik heb echt wat tips nodig!! HELP ME!!!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EDTTSIWY.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U7XYZYBL.jpg

2 Laatst bewerkt door Lovecakes (09-10-2010 09:58)

Re: Wat doe ik verkeerd??????

Vind hem er best goed uitzien! Heb je een smoother gebruikt? Dit kan ook voorkomen dat de fondant scheurt? En heb je hem goed doorkneed? En de icing genoeg poedersuiker toegevoegd? Je kan dit toevoegen totdat hij je gewilde dikte heeft. Verdunnen kan altijd nog..
Wel echt een prachtige roos! Zelfgemaakt??
Hopelijk heb je er iets aan?

Taartse!!  :D

Groetjes Jamie> een leuke hobby bakster uit Den Bosch

3

ik zeg, geen fondant maar marsepein. ik heb ook altijd ruzie met fondant... wij zijn geen vriendjes! en met marsepein wel!

Maar ik vind 'm best mooi hoor! Hoeveel taarten heb je tot nu toe gemaakt?? en wanneer ga je trouwen?? ik zeg blijven oefenen!

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

4

Fondant mixen met marsepein vind ik altijd de ideale combinatie voor het bekleden van de taart. Niet zo elastisch als fondant, maar scheurt minder snel dan marsepein, Wel heel goed doorkneden inderdaad.

5

ik heb juist altijd ruzie met marsepein.....  ik gebruik dus gewoon de wit witte fondant van pettinice, niet te lang doorkneden, uitrollen en lappen maar!!  :lol:  en ik zou gewoon geen icing spuiten, op het forum zijn hééééél veel voorbeelden van bruidstaarten met blommen, ballen, parels enz enz. kan je ook allemaal vantevoren maken....... :Y
trouwens je taartje ziet er goed uit hoor! Fijne voorbereidingen  :)

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

6

Normaal heb ik ook geen problemen met fondant, ik heb de fondant altijd van funny cakes... maar dit keer was hij heel breekbaar. vandaar dat er ook icing op de taart zit, die zal ik uiteindelijk niet op de bruidstaart doen... misschien alleen via een stencil, ik ben nog aan het zoeken wat ik precies wil. De roos heb ik inderdaad zelf gemaakt.

Dus als iemand ideeen heeft voor een bruidstaart... altijd welkom!

7

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien, ik gebruik zelf altijd marsepein, heb ook ooit een taart met fondant bekleed en dat was een grote ramp!
Leuk taartje en een mooie roos!

Groetjes,
Michelle

8

Tijdje geleden was de marsepein van funcakes ook zo breekbaar en brokkelig, misschien was dit ook een "verkeerde"lading? :think:

groetjes, Diana