Onderwerp: tipje gevraagd.
hoi hoi
heeft er iemand een tip voor mij ik sneller mijn boter op kamertemeratuur krijg???
gisteren vergeten uit de koelkast te halen.
groetjes manon
http://www.mijnalbum.nl/Album=RCJHZOCM
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tipje gevraagd.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi hoi
heeft er iemand een tip voor mij ik sneller mijn boter op kamertemeratuur krijg???
groetjes manon
hoi hoi
groetjes manon
De boter in dunne plakjes snijden en even verdelen over de bodem van een schaal of bord.
dankje wel durfde het al niet in de magnetron te stoppen denk heb ik dadelijk boterjus
dankje wel durfde het al niet in de magnetron te stoppen denk heb ik dadelijk boterjus
Je kunt altijd boter in kleine blokjes snijden en dan op de laagste ontdooistand van de magentron met korte stukjes werken, 5 a 10 seconden, roeren, dan weer, net zolang totdat de boter smeuig is, maar rustend op kamertemp laten komen is altijd beter en veiliger. succes met je eerste taartje (als ik het wel begrepen ehb)
ik zet het wel eens even in de oven, maar dan de oven bijv op 50 graden, even aan en dan laten staan tot het zacht is
s6 met je eerste taartje
Dat gebeurt mij ook zo vaak,ik zet het dan even 10-20 seconden in de magnetron,tussendoor even kijken hoe het gaat,en anders ietsje langer,gaat eigenlijk altijd goed!!!
Groetjes Darlene
Inderdaad gewoon in de magnetron, laagste stand en steeds om de 10 seconden even checken. (meteen opschrijven hoe lang je het gedaan hebt, want je gaat het vast vaker vergeten, sprak zij uit ervaring).
Wat ik ook wel eens gedaan heb is het direct uit de koelkast meteen in de kitchen aid en toen even gewacht, komt op het zelfde neer als in kleine stukjes snijden denk ik.....
Gewoon uit de koelkast in de mixer. en dan draaien maar, wordt het vanzelf zacht en smeuiig.
Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.
Gewoon uit de koelkast in de mixer. en dan draaien maar, wordt het vanzelf zacht en smeuiig.
Hmmm.mijn koelkast is net 1 graad...en een baksteen roomboter in de mixer wordt echt niet zacht.....zelfs niet met mijn kitchenaid, meer kans dat hij er uit geprojecteerd wordt......
Boter van die temp kun je amper snijden, dus echt niet mixxen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tipje gevraagd.