Onderwerp: Verjaardags taart, hoe pak ik dit aan?
Hallo allemaal,
over een paar weekjes ben ik jarig en daarvoor wil ik een (2-laags) stapeltaartje maken, 1 met aardbeienmouse en slagroom, 1 chococake met chocomouse. Dit moet allemaal lukken.
Nu vraag ik me alleen af hoe ik dat aan ga pakken, ik heb al verschillende topics gezocht en gelezen, maar ik hoop toch nog wat meer advies te kunnen krijgen.
Op zaterdag ben ik jarig, vrijdag ben ik vrij, het lijkt mij ideaal om vrijdag de 2 taarten af en bekleed te hebben om zaterdag alleen nog te hoeven decoreren. Ik ben alleen ERG bang voor het smelten/zweten van de fondant. Er zal ook niet veel plaats zijn in de koelkast, dus kan het er een hele dag buiten blijven?
Andere optie lijkt mij vrijdag de taarten vullen en afsmeren. Of word de taart dan soppig van de botercreme als deze een dag in de koelkast (of erbuiten) staat?
Welke opties heb ik? Het liefst vermijd ik de koelkast ivm het risico van zweten... Is het misschien het meest veilig om het gewoon allemaal zaterdag te doen? En juist de decoraties die dag ervoor?
Gelukkig heb ik nog even en ga ik die week ervoor alvast een test taart maken, ik moet tenslotte ook trakteren op mijn werk
Alvast bedankt voor het lezen!