1

Onderwerp: rolfondant (alternatief)

Goedemiddag!

Het is al weer even geleden dat ik hier een berichtje geplaatst heb maar ik kijk bijna elke dag wel even (i.i.g. bij de show off) of er 'nieuws' is. :-D

Ook al heb ik zelf niet zoveel tijd om te bakken, alleen al het kijken naar jullie creatie's vind ik erg leuk.

Zelf heb ik pas 3 taartjes gemaakt, die erg lekker waren en ik was ook wel tevreden over hoe ze er uit zagen (voor een beginner).

Misschien dat ik mijn man nog kan aansporen om mij te helpen ze hier te laten zien.

Nu wilde ik voor het eerst rolfondant gaan uitproberen, kom ik hier net tot de ontdekking dat ik geen vloeibare maar 'vaste' frituurvet had moeten kopen. :-/

Maar goed, ik heb ook crisco in huis. Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel ik hier dan van moet gebruiken (als ik verder de hoeveelheden aanhoud van het alternatieve recept op deze site)?

Heb ik verder nog 1 vraagje; er staat in het recept dat je 1/3 kop glucose moet gebruiken. Aangezien er kopjes in allerlei verschillende maten bestaan, vraag ik me af: om hoeveel ml. gaat dit?

Groetjes Bertje

2

Re: rolfondant (alternatief)

Het recept heb ik destijds van een australische dame (nou ja, eigenlijk van haar man ;)) gekregen, en ik ging zelf uit van een standaard koffiekopje... Maar je kunt ook uitgaan van een cup (dan moet je even een omrekentabelletje zoeken, hoeveel ml. dat is ;)).
Van de crisco kun je dezelfde hoeveelheid gebruiken als het frituurvet, want dat frituurvet is het alternatief voor de crisco :)

Succes!
groetjes,
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: rolfondant (alternatief)

een omrekentabel vind je via een linkje op www.infotaartje.nl
succes

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.