1

Onderwerp: Ganach en Pectinepoeder

Hallo doorgewinterde taardecorateurs,

In september ben ik begonnen met een workshop taartdecoratie bij het Culinair Centrum Beverwijk die gegeven wordt door Tineke Hendrikse.
Nou ik kan toch wel zeggen dat ik aardig aangestoken ben door het virus taartdecoreren. Wat je allemaal wel niet kunt op dit gebied zeg. Ik ben nog maar een broekie wat dat betreft en zie soms even door de bomen het bos niet meer.
Ik heb dit weekend m'n eerste taart gemaakt gevuld en gedecoreerd voor de juffrouw van m'n dochter die een kindje verwacht. Nou hij is helemaal leuk geworden en daardoor ben ik alleen maar nieuwschieriger geworden wat er allemaal nog meer is op dit gebied. Ik kan niet wachten tot ik weer naar Tineke ga op 23 oktober a.s. voor de workshop taartdecoratie met stencils.
Ik heb wel gelijk even een vraagje.
Weet iemand hoe lang je Caramel Ganach (met room gemaakt) kan bewaren en waar je Pectinepoeder kan kopen?

2

Re: Ganach en Pectinepoeder

Welkom op het forum van DeLeuksteTaarten.nl.

Zoals je kunt zien is het forum verdeeld in categorieën en die categorieën zijn weer verdeeld in rubrieken. Elke rubriek heeft zo zijn eigen onderwerp. Als je de regels, titels, omschrijvingen en sticky's even leest voor je een topic plaatst, wordt vanzelf duidelijk in welke rubriek je topic hoort.

'Over de site' is bedoeld voor vragen en mededelingen over de website en niet voor vragen over bakken en/of decoreren.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ganache kun je in de koelkast wel een dag of vier bewaren, maar hij is het lekkerst als hij vers is.
Pectine kun je o.a. bij de Hanos kopen, maar het zit ook in geleisuiker en verschillende (citrus)vruchten.
Waar wil je het voor gebruiken?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

De Pectine poeder heb ik nodig voor de framboze vulling. Ik heb hem inderdaad geprobeerd met de geleisuiker maar daar vind ik hem wel iets te zoet en dik worden.

5

Je hebt ook geleisuiker met minder suiker (ook van van gilse, een kleiner pakje). Die is minder zoet! (maar misschien nog wel te zoet? dat weet ik niet).

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen