1

Onderwerp: ik wil dit (bijna helemaal) precies namaken

Hallo dames,

na mijn taartavontuur van vorig jaar voor mijn dochters eerste verjaardag wil ik deze keer een cupcake toren gaan maken. En wel deze http://www.hostessblog.com/2010/08/real … day-party/, vind m helemaal geweldig! Nu ben ik alweer een tijd aan het zoeken hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken, en heb gezien dat je zo'n grote toef het beste kan maken met merengue botercreme of anders met de botercreme mix van funcakes? Nou vraag ik me af of die funcakes mix veel minder goed 'toeft' dan de merengue versie, want ik ben zo bang dat ik die verpruts en met platte cakejes kom te zitten op haar verjaardag, of dat het echt niet smaakt. En verder: ik heb nog potjes kleurstof, kan ik dat er veilig doorheen gooien?

En nog een vraagje: ik wil die toef iets minder rond, omdat het nu stiekem een beetje op een roze drol lijkt  :lol: is het dan een goed alternatief om de 1M spuitmond te nemen voor de 'amerikaanse look'? Ik wil echt van die mooie megatoefen. En als je die opspuit, begin ik in het midden, draaien tot je bij de rand bent en dan weer terug naar het midden, toch? Je hoort t ik ben echt een leek, bak alleen gekke dingen voor verjaardagen van de kids  :rolleyes: Alvast heel erg bedankt!

2

Re: ik wil dit (bijna helemaal) precies namaken

De meringue botercreme toeft heel goed, met de botercrememix heb ik geen ervaring. Je kunt de botercreme prima kleuren met de kleurstof.
Wat bedoel je met amerikaanse look?

Groetjes, Elly

3

ik denk dat met amerikaanse look zij bedoeld zo iets als de roze cc in dze foto.

http://4.bp.blogspot.com/_MxQWRWfklyE/SX4Wp3yA49I/AAAAAAAAAsY/MBOZ5SCkRgc/s400/Cupcake+icing+kit.jpg

Dat is gelijk een handige om de spuitmondje te kiezen ;)
OH en het maakt niet uit als je meringue botercreme of mix gebruik... Je kan met allebei even mooi toefjes maken.. gewoon goed mixen en boter echt op kamer temp.  Oh en oefenen in je meng kom... de botercreme kan je gewoon zo weer in de spuitzak gooien.

ah bedankt! Ja dat bedoel ik inderdaad met de amerikaanse look ;)  van die mooi ogende, dikke hoge felgekleurde toeven. Ik had toevallig ook precies dat plaatje gezien maar kon later niet ontdekken hoe nou het merk heette van die spuitmondjes die erbij staan. Zou ik het wel gewoon kunnen proberen met de meringue creme of is de kans wel groot dat het mislukt?

IK zou voor een toef wel aan de buitenkant beginnen ipv de binnenkant. Maar ej kan natuurlijk altijd kijken wat voor jou lekker werkt. Op youtube ook veel filmpjes over cupcakes.

Kirsten

Ik zou je 123 swiss meringue aanraden, dan krijg je van die mooie glimmende, gladde toefen die mooi in vorm blijven. Mooie hiervan is dat je dit al een paar dagen vantevoren kan maken, heb ik ook gedaan en dan op de ochtend van de verjaardag eruit even op kamertemp laten komen, even opkloppen en het is klaar voor gebruik !

Ik heb pas een aflevering op internet gezien van dc cakes en daar begonnen ze in het midden, tegen de klok in draaien en dan in het midden eindigen en een beetje naar beneden duwen. Dan krijg je de net geen drol effect met zo'n ronde spuitmond nog niet geprobeerd op deze manier maar dat ga ik zeker doen. Ik heb een keer op flickr de wilton maat 1a voor die spuitmond doorgekregen.

Als je van die mega swirls wil hebben kan ik je ook 1g en 2d van wilton aanraden, de 1g wordt meer bloemachtig zoals die lila  en de 2d meer zoals die roze.