1

Onderwerp: probleem : zwarte kleur bij eetbare printer

hallo

heeft iemand ook een eetbare printer waarvan het zwart eerder heel donkerblauw lijkt?

ik krijg het maar niet goed!  zeker als je dat dan op zwarte suikerpasta moet leggen zie je het verschil enorm.

ik heb een canon IP4700 en de cartridges van bij cake art.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Re: probleem : zwarte kleur bij eetbare printer

catherine, ik geef je een schopje naar taartdecoratie algemeen

enneh, we staan niet weer naast jullie bij T&T! Jammer!
Geef je je personeel goed fruit en vitamines enzo, voor hun weerstand?? Anders heb je weer zo'n toestand als vorig jaar! ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Re: probleem : zwarte kleur bij eetbare printer

Zwart vind de 4700 een lastige kleur. Moet je alleen zwart printen, of zitten er ook nog kleuren bij? Anders misschien je instelling op glossy extra zetten? Dat wordt de print eigenlijk 2x geprint. Wordt dus donkerder. Dit heeft echter ook effect op de andere kleuren.
Als het een patroon met alleen zwart is, dan je instelling veranderen in alleen grijstinten  printen.
Dit heeft te maken met de 4 kleurenopbouw van je kleur.
Succes!!

groeten Annemieke
Cake It

4

Re: probleem : zwarte kleur bij eetbare printer

annemieke,  ik ga jouw tip van glossy zeker uitproberen!
het was een zwart wit logo en ik probeerde inderdaad om in grijstinten te printen, maar het bleef even blauw, raar hé

tirza, jammer dat we niet naast jullie staan zeg :)

deze keer zijn we met meerdere dames hoor, we zijn er helemaal klaar voor  :P

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5

Re: probleem : zwarte kleur bij eetbare printer

Cake it schreef:

Zwart vind de 4700 een lastige kleur. Moet je alleen zwart printen, of zitten er ook nog kleuren bij? Anders misschien je instelling op glossy extra zetten? Dat wordt de print eigenlijk 2x geprint. Wordt dus donkerder. Dit heeft echter ook effect op de andere kleuren.
Als het een patroon met alleen zwart is, dan je instelling veranderen in alleen grijstinten  printen.
Dit heeft te maken met de 4 kleurenopbouw van je kleur.
Succes!!

dit ga ik onthouden, ik heb de ip3600, en die zwart neigt eerder naar groen :s en ook de lime wordt eerder gewoon groen.. :grr:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.