1

Onderwerp: au bain marie

ik wil het glutenvrij recept gaan maken , maar hoe doe je au bain marie?

het gaat om het vogende recept
an zou ik een ander recept nemen.

Voor taartvorm Ø 23 cm
Ingrediënten
4 grote eieren
100 gram witte basterd suiker (witte)
100 gram gezeefde c-mix vanShär
2 theelepels bakpoeder van dr oetker.

Bereiding
Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius.

Klop de eierenen de  suiker 'au bain marie' op totdat de suiker opgelost is en er een schuimende massa ontstaat. (niet te heet laten worden dan gaat het klonteren)

Ikzelf verwarm de eieren van te voren en mix 10 minuten.

Klop de massa nu koud op tot een stevige schuim. Spatel de gezeefde bloem er voorzichtig door.

Stort het beslag in een ingevette taartvorm.

Bak de taartvorm in ongeveer 40 minuten af.

Hoe warm moeten de eieren voor de slamonelle

alvast bedankt

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

2

Re: au bain marie

Au bain marie is toch in een (glazen) schaaltje en dan in een pan met (kokend) heet water? Normaal smelt je chocolade au bani marie smelten zodat het niet verbrand...

Hoop dat ik je een beetje op weg help maar volgens mij gaat het op jouw manier ook prima?

Je laatste vraag heb ik geen antwoord op, succes ermee!

(: Ik word blij van taart! :)

3

Dit is een recept voor biscuit volgens de warme methode. Je moet de eieren met de suiker au-bain-marie goed opkloppen tot het bloedheet is (40°C). Dan moet je het eiermengsel koud kloppen tot het als een lint van de klopper afloopt. Dan voorzichtig de bloem er onder spatelen. Het warm en koud kloppen van het beslag zorgt ervoor dat er veel lucht in komt. Het beslag is op deze manier ook stevig genoeg om alles goed te doen rijzen. In principe heb je bij de warme methode geen bakpoeder nodig, maar met die speciale bloem weet ik het niet zeker. Au-bain-marie wil zeggen dat je een kookpot met water op het vuur zet, het water moet tegen de kook aan zijn maar mag niet koken. Dan zet je er een kom bovenop waarin je het suiker/eiermengsel doet. Deze kom mag het water NIET raken. Het geheel is gegarandeerd salmonella-vrij na het bakken.

4

heel erg bedankt voor je reactie

het is gelukt!

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!