1

Onderwerp: slagroom op fondant?

Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik ben bezig met een bruidstaart voor de 40e trouwdag van mijn ouders. Nu heb ik een foto op ouwel laten drukken bij planetcake. De taarten wil ik met rolfondant bekleden, daar de ouwel opleggen en vervolgens het randje van de ouwel versieren/wegwerken met toefjes slagroom. Nu is mijn vraag: kan dat? Wordt de rolfondant dan niet nat of plakkerig of zo iets?

Groeten Ingrid

2

Re: slagroom op fondant?

Ja, dat kolpt, slagroom is vrij vochtig wat je fondant doet smelten, ik doe het wel eens want persoonlijk blijf ik slagroom het lekkers vinden maar dan doe ik het er op het laatste moment op en alleen als ik zeker weet dat de taart op zal gaan.
Met slagroom moet hij natuurlijk wel de koelkast in waar je fondant ook weer van kan smelten. (Blijft er een stukkie over voor de jezelf dan is een beetje gesmolten fondant natuurlijk geen probleem ;) )

Wat mischien een alternatief zou kunnen zijn is een randje spuiten van icing met wat gliserine erdoor, dan blijft het ook zacht en wat glanzend.
Dat randje om mijn koekie monstertaart heb ik ook zo gedaan en dat bleef erg mooi, zelfs in de koelkast.

3

Re: slagroom op fondant?

zou botercreme niet ook kunnen? MIjn broer had laatst een 'echte' taart van de bakker en volgens mij zat dat er op...

Maar icing is ook een optie, zoals Wendy al zei!!

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

4

Re: slagroom op fondant?

Ja hoor, botercr

5

Re: slagroom op fondant?

bedankt voor de reacties. Het wordt royal icing....
De taart is bijna klaar, foto volgt nog!

Groetjes Ingrid