1

Onderwerp: fruittaart a la Riannah

1 doosje bladerdeeg, laat alle plakjes ontdooien.
1 pakje banketbakkersroom volgens de gebruiksaanwijzing gemaakt
opgeklopte slagroom met 1 zakje klopfix
vers fruit
1 zakje taartina gelei.

leg alle plakjes bladerdeeg op elkaar ( vergeet niet het papiertje aan de onderkant weg te halen) rol het uit tot een lap. leg deze op je bakplaat en prik hem in met een vork over de gehele oppervlakte( dit zodat het midden niet omhoog komt tijdens het bakken) smeer de randen in met een beetje ei. en bak hem af op 180 graden tot dat ie goud bruin is.

maak onder tussen het fruit schoon en besprenkel het fruit met citroensap, laat het goed uitlekken. en dep het droog met keukenpapier
de banketbakkersroom mengen met de slagroom.

laat de bladerdeeg korst goed afkoelen, bestrijk hem dan met de banketbakkersroom/slagroom en versier hem met het fruit.

maak de taartina aan en bestijk de bovenkant.

smaaakelijk !!

2

Re: fruittaart a la Riannah

Dank je wel, die gaan wel nog eens maken!! Hij is opgeslagen!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Super bedankt, ik ga hem zeker uit proberen zeer binnenkort

Ik neem aan dat ik de banketbakkersroom gewoon in de supermarkt kan kopen?

liefs mell

4

Heb hem net gemaakt en opgegeten (stukje dan...). Aardbeien ipv gemengd fruit. Was heeeeerlijk!

Alleen prikken met die vork is bij mij echt zinloos, komt gewoon omhoog hoor. Heb het na het bakken dus maar platgeduwd.

Bedankt voor je recept.

5

Het omhoog komen van het bladerdeeg kun je voorkomen met een zogenaamde blindbakvulling, officieel zjn dat dure keramieke korrels die je op een bakpapiertje op je bladerdeeg legt, maar het gaat ook uitstekend met gedroogde peulvruchten (witte bonen, erwten o.i.d.)
Wat ik ook wel eens heb gedaan bij een klein rond taartje is het bladerdeeg over de deksel van zo'n glazen ovenschaaltje gelegd, dan heb je (na he omdraaien) meteen een handig bakje. Nog een tipje tegen het zachtworden van het bladerdeeg door de bbroom, als je het taartje niet direct opeet... klein laagje gesmolten chocola erop en je bakje is 'waterdicht'!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Ha dank je voor de bladerdeegtips. Enne met zo'n chocoladelaagje is het vast nog lekkerder!

7

Klinkt lekker, alleen 1 vraagje  : moet je het niet bakken met steunvulling ( hoe dat mag heten ) ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

manika schreef:

Klinkt lekker, alleen 1 vraagje  : moet je het niet bakken met steunvulling ( hoe dat mag heten ) ?

dat kan wel maa ik heb dat niet gedaan, gewoon ingeprikt met een vork, werkt prima

9

ik wil deze gaan maken voor een verjaardag van zaterdag. moet ik hem dan ook pas zaterdag maken of dan dat ook vooruit?

ik ben wel van pln een dun laagje chocolade over de bodem te doen.