Onderwerp: Wanhoop nabij. Afzakkende randen bij hartvormig biscuit
Goeiemiddag ladies!
Na een tweetal succesvolle oefensessies met mijn nieuwe hartvormige PME bakblik, moet ik nu een kapsel bakken voor een bruiloft. Inmiddels ben ik aan exemplaar nummer 7 toe en tot mijn verbijstering hebben alle kapsels nu ineens in meer of mindere mate last van wat jullie op de foto zien:
De randen van vooral de ronde vormen bovenaan zijn steevast centimeters lager dan de rest van het kapsel (die voor het overige best strak is). Als ik dit bij een ander zou zien zou ik denken: beslag niet goed in de hoeken en rondingen gepropt. Maar het gekke is: hoe meer aandacht ik daaraan besteed, hoe erger het lijkt te zijn na het bakken.
Ik doe alles precies hetzelfde als voorheen: bodem bekleden met bakpapier, bakpapier licht vastplakken en insprayen met bakspray. Rest van het bakblik ook. Precies dezelfde hoeveelheden en baktijden.
Ik sta voor een raadsel en kan inmiddels wel janken als ik bedenk dat dit nooit mooi strak te bekleden is. Want zoveel verschil is niet te maskeren met botercreme, toch? Heb al wel gedacht aan opvullen met wat fondant, maar weet dan eigenlijk niet goed hoe ik dat moet doen.
Heeft een van jullie nog een idee waardoor dit komt? Mijn oefenkapsels met deze vorm waren gewoon strak. Toen gooide ik het beslag gewoon in de vorm, maakte het glad met een lepel en dat was dat. Maar ook op die manier lukt het nu ineens niet meer.
Ik hoop zo dat iemand nog wat zinnigs kan zeggen hierover?
Alvast bedankt.