1

Onderwerp: HELP! Botercrèmemix klontert...!

Ik heb toen ik begon met taarten maken voor het gemak botercrèmemix van funcakes gekocht.
Nu heb ik de mix keurig bewaard in een afgesloten zak tot ik het weer zou gaan gebruiken.
Vandaag dus...
Alleen had ik niet goed opgelet bij het wegen en niet gezien dat er allemaal harde stukjes in de mix zitten.
Dus alles in de mengkom gegooid en mixer aan gezet.
Nu heb ik eerst met de ballongarde gemixed, en toen zag ik die stukjes dus, en daarna even geprobeerd de stukjes fijn te knijpen om hem dan met de k-klopper te mixen...
Maar nog hou ik die stukjes.
Wat kan ik hier nou aan doen?

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

Re: HELP! Botercrèmemix klontert...!

Kun je het niet door een een zeef wrijven?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

ik heb dat ook wel eens gehad en ik had het inderdaad door een zeef gedaan en de klontjes die overbleven heb ik in het water gedaan en dan lossen ze op en dan kan je het zo bij de mix gooien....

4

Dankjewel voor jullie snelle reactie's, maar helaas werkte de tip van door een zeef wrijven niet...
Mijn zeef heeft te kleine gaatjes.  :(

Maar als de mix zo klontert, is het dan nog wel goed?
Ik had de mix bij de bakker gekocht, maar der staat helemaal geen datum op tot wanneer die goed is.

5

Ik had het van de week ook, mijn boter was nog te koud en niet goed creme-ig gemixt. Door de zeef en toen de laatste klontjes nog fijnwrijven. De keer erna beter gemixt, langer laten mixen en toen was het perfect!

6

Biggeltaart schreef:

Ik had het van de week ook, mijn boter was nog te koud en niet goed creme-ig gemixt. Door de zeef en toen de laatste klontjes nog fijnwrijven. De keer erna beter gemixt, langer laten mixen en toen was het perfect!

Ik had het al voor de boter er bij zat...
De botercrème mix klontert.
Maar ik heb het opgegeven en weggegooid.
Vanavond moet het taartje mee naar een verjaardag, dus ik ga het anders allemaal niet redden.

Als nog bedankt voor het lezen en antwoorden hier.