1

Onderwerp: gerimpelde bovenkant

Als ik een taart heb gebakken is de bovenkant helemaal gerimpeld. Hoe krijgen jullie die plat???

En om mee af te smeren, wordt dan over het algemeen botercreme gebruikt??
Ik heb nu ook een pot icing en als ik dan op internet kijk bij filmpjes in amerika dan wordt de taart met icing afgesmeerd.

Doen jullie dat wel eens??

2

Re: gerimpelde bovenkant

Bovenkant wordt toch onderkant?

3

Bij mij is ook de bovenkant wat gerimpeld. Maar doordat je hem stort en daar dus de onderkant van maakt heb je daar geen last van. Gewoon op zijn kop dus!

Groetjes Gerien

4

Dat is natuurlijk ook een oplossing! Dank jullie wel!

en weet iemand een oplossing voor de icing?

5

En als die kant ook niet zo mooi is keer je de eerste laat gewoon om ! Heb ik vanmorgen ook gedaan met mijn taart, iets meer botercreme op de bovenkant en voorzichtig uitsmeren (kruimels).

Succes  :thumb:

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

6

Oja, en icing heeft verschillende betekenissen... je hebt royal icing gemaakt van poedersuiker/eiwit/water, daar kun je bloemtjes mee spuiten en dat wordt dus hard. Maar botercreme wordt ook wel icing genoemd en daar smeer je taarten mee af.

Je kunt het zelf maken, (room) boter wit kloppen en hetzelfde deel poedersuiker erdoor = wel erg vet. Beter is de miz van de shop. Heb je dat niet bij de hand dan kun je ook een pak custard kopen bij de supermarkt, hier een deel van klaar maken met water ipv melk, goed laten afkoelen. (wordt een doorzichtig geel glibberig glad mengsel) en dat als het koud is door de boter/poedersuiker kloppen, beetje bij beetje totdat het een mooi smeerbaar mengsel is.

Groetjes Tamara

Leven is het meervoud van lef! (loesje)