1

Onderwerp: Print op frosty sheet rare kleur geworden, wie kan het beter?

Ik hoop dat het goed is dat ik hier post, omdat ik niet alleen mijn frustraties en verhaal kwijt wil...?

Ik heb een bakopdracht voor een bruiloft gekregen. Helemaal enthousiast en happy natuurlijk!  :)
Het bruidspaar wilde graag dat hun initialen van de trouwkaart en de bedankjes terug zou komen op de cupcakes. Dus hetzelfde lettertype en dezelfde kleuren. Nou de kleuren was het probleem niet, maar omdat ik niet goed ben in puzzelen zag ik het lettertype niet zitten. Als oplossing dacht ik aan het printen van icing sheest. Dan zou ik een rondje met de initialen (exact het lettertype en de kleur) verwerken op de marsepeinen bovenkantjes van de cupcakes.

Zo gezegd, zo gedaan. Precies uitgemeten hoe groot de letters moesten worden etc.
Via google kwam ik op een profi site die eetbaar voor je kunnen printen en vandaag kwam mijn bestelling binnen...
Kon wel janken! De kleuren komen totaal niet overeen met het bestand dat ik verstuurd had!
http://i38.tinypic.com/35m476d.jpg

Dit LIJKT er toch niet op?! Daar kan ik echt niet mee aankomen bij het bruidspaar! Het orgineel is 2 grijstinten, met een iets lichtbruin/oudroze waasje/ondertoon en dit is roodbruin!
Het bedrijf dat het geprint heeft geeft aan er niets aan te kunnen veranderen  :s ze vonden het zelf goed lijken.
Nu vind ik dat zo'n raar verhaal, als je een foto aanlevert krijg je dan ook een sheet terug waarop je ineens een andere haarkleur en huidskleur hebt?! Maar goed, volgens mij print iedereen met dezelfde printer en dezelfde inkt, dus is er misschien niets aan te doen???

Maar wat nu?! Ik heb niet veel tijd meer om met een alternatief op de proppen te komen en kan ik niet mijn printopdracht nog bij verschillende anderen 'uitproberen'. (Financieel gezien niet EN qua tijd niet).
Is er hier iemand die me uit de brand kan helpen en mijn printopdracht wél gegarandeerd in exact de juiste kleuren af kan drukken?

Ik probeer al een uitsteker-letter te vinden waar ik a) mee overweg kan (!) en b) die op het lettertype lijkt.
Tappits en ik gaan niet samen helaas (zeker geen 240 letters) en zijn vaak te klein (moet zo'n 2 tot 2.5 cm zijn). Ik zit naar uppercae Clikstix te kijken en dan de zijtakjes bovenaan er af snijden???
Ik heb er geen duidelijke foto van kunnen vinden. Wie heeft er nog een suggestie?

2

Re: Print op frosty sheet rare kleur geworden, wie kan het beter?

bij mij wijkt de kleur ook altijd iets af van wat er op mijn beeldscherm staat. niet iedereen gebruikt dezelfde printer en inkt er zijn verschillende winkels en merken die het verkopen.  zelf denk ik dat het idd kan komen door de kleur van de sheet die is wat geler dan een papiertje. helaas kan ik je verder niet helpen.

3

Re: Print op frosty sheet rare kleur geworden, wie kan het beter?

Kleurgaranties krijg je nergens :+
De linker op het plaatje is dus jouw print, en de rechter het origineel? Een frosty sheet is natuurlijk wel heeeel wat anders dan gewoon papier. Maar ik vind deze frosty er wel erg gelig uitzien, lijkt wel ouwel... hoewel dat óók kan liggen aan het feit dat het gefotografeerd is :/
Soms gebeuren weleens rare dingen met foto's hoor, een andere haar- of huidskleur zal ik niet beweren :lol: maar achtergronden zien er weleens ineens heul anders uit :s.

Aangezien het wel een hele simpele/recht-toe-recht-aan letter is, zou ik als suggestie zeggen: 2 maal de J uit de rechte hoofdletter tappits slaan, in beide kleuren en die half op elkaar plakken.

Overigens vind ik dat het bruidspaar niet mag verwachten dat het 100% gelijk wordt. Het ene is namelijk een kaart en het andere is taart, duidelijk iets anders dus :+

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: Print op frosty sheet rare kleur geworden, wie kan het beter?

Dank jullie wel voor de reacties!

Oké, dus de perfecte print moet ik echt uit mijn hoofd zetten  :o  ben dan waarschijnlijk iets te perfectionistisch...
En kleurgaranties kan ik ook op mijn buik schrijven  ;)  Duidelijk! :P
Ik heb het bruidspaar inmiddels de keuze voorgelegd perfecte lettertype, andere kleur of juiste kleur, maar ander lettertype.

Carin schreef:

Overigens vind ik dat het bruidspaar niet mag verwachten dat het 100% gelijk wordt. Het ene is namelijk een kaart en het andere is taart, duidelijk iets anders dus :+

Goeie!!!

5

Re: Print op frosty sheet rare kleur geworden, wie kan het beter?

ook wij printen geregeld.  Echter de kleur kan idd wat afwijken van wat wij op het scherm zien. Daar is helaas niets  aan te doen en wij hebben daar al heel wat sheets voor weggegooid. (heb zelfs met de leverancier gebeld hierover)

Verder vind ik de icing sheet dus niet verkeerd eruit zien.
En ook het bruidspaar kan natuurlijk niet verwachten dat een taart eruit komt te zien zoals op papier. (de letters heb ik het dan over he)

Succes