1

Onderwerp: Iemand ervaring met PME Extra Deep Pan???

Dankzij mijn geweldige K.A. worden mijn kapsels hoger en hoger dan ooit tevoren (afgelopen weekend een record van 10cm!)!
Ik verhoog mijn springvormen tot nu toe met bakpapier maar twijfel of ik een 'PME Extra Deep Round Cake Pan' zal aanschaffen...

Mijn kapsel zakt namelijk aan de bovenkant een beetje naar binnen (na het storten, wanneer de originele onderkant de bovenkant wordt) en dat snijd ik er dan maar af omdat anders de marsepein aan de onderrand onder het biscuit 'kruipt'.

Werkt zo'n extra diepe pan goed en is het kapsel dan recht door de geleiding die het krijgt van het metaal van de bakvorm? En hoe krijg je het uit de vorm, je kunt de vorm immers niet net als een springvorm open maken?

2

Re: Iemand ervaring met PME Extra Deep Pan???

Ik gebruik altijd de hoge vormen en ik vind het fantastisch werken. Voor het insmeren gebruik ik dat spul van Wilton (cake release). Na het bakken, draai ik de bakvorm om en het biscuit laat ik afkoelen  op een rooster en dat gaat zonder problemen. Mooie rechte biscuits!

3

Wat je trouwens wel kan doen bij een wat naar binnen lopende onderkant, is een klein rolletje marsepein in het randje leggen voor het bekleden. Ook ideaal bij vierkante taarten waar de hoeken net iets lager blijven.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

AnjaH schreef:

Ik gebruik altijd de hoge vormen en ik vind het fantastisch werken. Voor het insmeren gebruik ik dat spul van Wilton (cake release). Na het bakken, draai ik de bakvorm om en het biscuit laat ik afkoelen  op een rooster en dat gaat zonder problemen. Mooie rechte biscuits!

Zo'n enthousiaste reactie doet mijn twijfel toch omslaan naar 'kopen'  ;)
Nu nog bedenken welk formaat het mees handig is om aan te schaffen...

5

Tom Poes schreef:

Wat je trouwens wel kan doen bij een wat naar binnen lopende onderkant, is een klein rolletje marsepein in het randje leggen voor het bekleden. Ook ideaal bij vierkante taarten waar de hoeken net iets lager blijven.

Dat is een heel goede tip, dank je! Vierkante taarten maak ik niet (geen bakvorm maar vind ze ook minder mooi dan ronde taarten) maar kan me voorstellen dat daarvan de hoekjes inderdaad een beetje lager blijven tijdens/na het bakken.

6

Wij gebruiken in de keuken Pan coating :-) komt alles er zo netjes uit!