1

Onderwerp: Betere botercreme door andere roomboter?

Merken jullie ook dat als je een ander merk roomboter koopt dat je botercreme ook anders wordt? Ik gebruik altijd boter voor de zoete keuken van AH. Dit omdat deze koemelkvrij is. Nu had ik eens de ruitjesroomboter gekocht omdat mijn dochter toch niet van deze taart zal eten, en sta echt perplex van het verschil! De botercreme is veeeeeeeel luchtiger geworden. Nu snap ik waarop ze het creme noemen :D

Zou het komen doordat ik normaal een koemelkvrije boter gebruik of zit er nog ander verschil in de merken?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

2 Laatst bewerkt door Boska (22-07-2010 23:10)

Re: Betere botercreme door andere roomboter?

Ik heb wel eens wajang gebruikt voor een koemelkvrije taart en dat werd ook heel luchtig. Wel lang kloppen.
Normaal gebruik ik altijd Zaanse Hoeve roomboter, maar nu het zo warm is meng ik half om half roomboter/plantaardige margarine. Dat is net iets steviger.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Ik gebruikte eerst ook Zaanse Hoeve en daarna ruitjes roomboter. Hierna ben ik roomboter direct bij de zuivelboerderij gaan kopen.
Ook fijne roomboter, maar met dit warme weer net wat te zacht. De ruitjesroomboter vind ik het prettigst momenteel.

Dus ja, ik denk dat het merk van de roomboter ook verschil kan maken.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

4

Yep..ik zweer bij ruitjesboter!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

En nog een die bij ruitjes boter zweert!

ik ben gek op de boter van de aldi! die is echt superlekker  :Y

liefs marieke

Even heel stom vraagje: hoe ziet die ruitjesboter eruit; de verpakking?
Bij mijn AH hebben ze die niet, ik neem altijd die van de zaanse hoeve.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

8

slagroomtoefje schreef:

Even heel stom vraagje: hoe ziet die ruitjesboter eruit; de verpakking?
Bij mijn AH hebben ze die niet, ik neem altijd die van de zaanse hoeve.

een wit papiertje met daaroverheen blauwe ruitjes , kan niet missen

9

Hier heeft AH geen ruitjesboter. De Plus verkoopt het wel.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

AH verkoopt volgens mij geen ruitjesboter, bij ons in het dorp de Emté wel. De nettorama in gorinchem dan weer niet.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

Ik heb een keer met Zaanse Hoeve gemaakt, maar ik vond de botercreme niet zo lekker. Sindsdien heb ik AH roomboter gebruikt en dan vind ik de bc wel goed smaken. (maar ja, smaken verschillen!)

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

12

Ik gebruik tegenwoordig grasboter. Heerlijk luchtig en mild van smaak, maar het is niet heel stevig en dat merk je bij dit weer inderdaad goed.

13

Grasboter bevat veel water, opletten dat je geen smeltende taart krijgt, ik heb het een keer gehad :)

Mengen met margarine of kokosvet kan helpen je botercreme steviger te houden bij warm weer...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

14

Jozien schreef:

Mengen met margarine of kokosvet kan helpen je botercreme steviger te houden bij warm weer...

of met crisco :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

Ik had laatst roomboter van de C1000, maar dat was echt een ramp... De topping die ik wilde maken was helemaal gaan schiften, terwijl ik daar met de ruitjesboter nog nooooit last van heb gehad. Dusss voor mij geen C1000 roomboter meer :nooo

Voor mij ook de ruitjesboter :D

Groetjes Olga

16

Cindy_K schreef:

Merken jullie ook dat als je een ander merk roomboter koopt dat je botercreme ook anders wordt? Ik gebruik altijd boter voor de zoete keuken van AH. Dit omdat deze koemelkvrij is. Nu had ik eens de ruitjesroomboter gekocht omdat mijn dochter toch niet van deze taart zal eten, en sta echt perplex van het verschil! De botercreme is veeeeeeeel luchtiger geworden. Nu snap ik waarop ze het creme noemen :D

Zou het komen doordat ik normaal een koemelkvrije boter gebruik of zit er nog ander verschil in de merken?

Maar dan gebruik je toch geen roomboter  O-)
Roomboter is niet koemelkvrij en dus geen ander merk (evenals Wajang, dát is ook geen roomboter maar planten margarine)

Maar ik geloof zo dat de verschillende merken roomboter verschillende resultaten kunnen geven.

Groetjes Melanie

17

Maar dan gebruik je toch geen roomboter

:think: mmm daar had ik niet eens bij stilgestaan  :lol:

Ik ben altijd zo aan het speuren naar koemelkvrije artikelen voor mijn dochter dat ik daar dus niet eens aan dacht! Maar goed, als zij er van eet heb ik dus helaas geen alternatief. Maar wat betreft echte roomboter kan er dus ook verschil in zitten als ik dit zo lees. Bedankt voor de reacties!

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!