Onderwerp: Mijn eerste 2 baksels
Hoi allemaal
Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en zoals zovelen kon ik uiteindelijk de verleiding niet weerstaan om ook eens wat spulletjes te bestellen
Even heel kort; Ik ben Juulke, 23 lentes jong, sinds kort trotse eigenaar van een eigen huis in Horst, noord-limburg, samen met Erik waar ik inmiddels 6,5 jaar mee samen ben. Ik werk als afdelingsmanager op de broodafdeling van een supermarkt.
Vandaag volgens planning mijn 'taarten maak starters pakketje' gekregen van de postbode. Heb de hele middag in de keuken gestaan
Leuk om te doen hoor, daar niet van.. Maar had niet eens tijd meer om te koken
(Daarom maar pizza gehaald waar ik nu nog steeds vol van zit, en dus mijn taartje nog niet eens geproefd..)
Nu even to the point!
De 2 brouwsels van vandaag, volgens de how to's een dijkje gemaakt van botercréme, gevuld met kersenvlaaivulling om het nog even simpel te houden, afgesmeerd met botercréme.
Het eerste taartje is een beetje mislukt eigenlijk, het is gebakken in glazen kommetje en ik ben er achter gekomen dat dat niet echt een ultieme vorm voor een taartje is
Was ook erg lastig te bekleden omdat het onderin schuin naar binnen afloopt, daarom er maar een vlechtje omheen gelegd zodat het nog wat leek

Het tweede taartje is wel in een bakpan gebakken, het verschil was goed te merken! Dit taartje had trouwens ook een bestemming, ik heb 'm gegeven aan een oud-collega'tje van me. Die heeft gisteren enorme schade opgelopen door de storm die heerste. Om het leed wat te verzachten dus. (Een complete tuinbouwkas aan diggelen, met zo'n storm vliegen de glasscherven in het rond, kozijnen, rolluiken, de tuin, het zwembad, alles doorboord met glasscherven, ze heeft doodsangsten uitgestaan met d'r 2 kids
)

Ik zie mezelf dit niet wekelijks doen, maar zo nu en dan eens wat bestellen en maken voor gelegenheid lijkt me wel wat! Met de foto's, tips en verhalen op dit forum hier weet ik zeker dat dat moet gaan lukken
Toch? 
Ik had alleen maar 1 bakvorm.