1 Laatst bewerkt door crealynn (11-07-2007 20:29)

Onderwerp: gouden tip voor mooi fondant rollen...denk ik ;0)

Hoi,

Misschien dat jullie het allang weten, maar ik denk dat ik een hele goed tip heb:
Ik heb altijd moeite om fondant wat een beetje hard is, goed uit te rollen. soms doe ik het heel even in de magnetron, maar net iets te lang en het kleeft te veel.
Nu heb ik via Tupperware (mijn buuv. is demonstratrische) eeen deegrollen gekocht die je kunt vullen met warm water, of juist koud, of ijsschaafsel. Het rolt fantastisch. Ik maak zelf geen echte taarten, maar decoratietaarten, maar werk wel met echte fondant. Even met de warme deegroller erover en je hebt een mooie strakke fondant. De rollen heeft geen nerven, want het is kunststof en afgronden hoeken....

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. groetjes, Belinda

www.decoratiegebak.nl

2

Re: gouden tip voor mooi fondant rollen...denk ik ;0)

Ik gebruik hem ook ( heb ook geen andere hoor,haha)
Maar hij doet het inderdaad erg goed!!

3

Klinkt echt goed, hoef je tenminste niet zo snel te kneden en dan uitrollen voor het koud wordt.
Maarre, tupperware, niet goedkoop zeker? En aangezien ik wel een verzameling rollers heb misschien maar even uitstellen (al moet ik eerlijk zeggen dat ik op het moment met een houten uit de voeten moet).
Ik ga er toch eens naar kijken, bedankt voor de tip!

Mijn website: Presentaart

4 Laatst bewerkt door crealynn (11-07-2007 20:29)

Het viel wel mee vond ik. € 11,95. Nog een voordeel vind ik dat er handvaten aan zitten waar je met je handen omheen kan, zonder het fondant aan te raken. Voor mij werkt het twee keer zo snel! Ook omdat de roller vrij groot in doorsneede is, waardoor je minder snel hoeft te rollen en meer oppervlakte krijg. (lijk wel reclame..hahaha...ik heb echt geen aandelen bij de Tupper hoor!)

Belinda www.decoratiegebak.nl

5

Lijkt me handig . Ik heb er eentje weet niet welk materiaal het is (lijkt wel alluminium maar zal wel niet ,is een grijze) . Maar bij het uitrollen heb ik altijd de zijkanten er zo ingedrukt staan dus lijkt me die afgeronde wel handig

6

Klinkt wel erg goed...heb nl. net zo'n (on)ding als Karine beschrijft...dan lijkt me de Tupperware roller een stuk beter. Maarre.....heeft iemand enig idee waar ik deze kan kopen (Den Haag en omstreken)?

Groetjes,
Daniela

7

Als je bij google tupperware intikt krijg je hun site of via http://www.tupperware.nl/service/25.html je gegevens invullen

Succes

8

volgens mij krijg je dan alleen de distributeurs. Als iemand interesse heeft, kan ik het wel via mijn buurvrouw bestellen, je kunt het dan ophalen bij mij. Hoogvliet woon ik. Of evt. verzenden. maar dan heb je wel € 6,20 verzendkosten. Ik hoor het wel.
Belinda
www.decortiegebak.nl

9

Sorry..late reactie...ik heb een distributeur aangeschreven die bij mij in de buurt zitten. Ben benieuwd of dit zo gaat lukken!

Groetjes,
Daniela