1 Laatst bewerkt door romy-jezley (03-07-2010 22:47)

Onderwerp: Discussie...!!

Hahaha kan iemand me aub helpen!!

Heb een discussie met mijn vader,

Ik heb laatst een taart gemaakt met botercreme als vulling en die taart had ik in de koeling gezet en de volgende dag opgegeten.

De boter was alleen best hard geworden,

Hoe doen jullie dit??? bewaren jullie taarten met  botercreme niet in de koeling?

Mijn vader beweert dat je bij de bereiding van de creme altijd gele room er tussen  moet doen, daar ben ik het niet mee eens ;)

Re: Discussie...!!

Nee natuurlijk heeft je vader geen gelijk.

Taarten met botercreme kun je het beste 1 a 2 uur van tevoren uit de koeling halen, dan is de boter niet meer hard/ op kamertemperatuur en heerlijk om te eten :Y

Ook in amerika, waar ze voornamelijk buttercream (is niet hetzelfde als botercreme), is op basis van high ratio shortening) gebruiken geldt dit ook, die zetten ze vaak helemaal niet in de koeling.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door romy-jezley (03-07-2010 22:57)

tipsytaartje schreef:

Taarten met botercreme kun je het beste 1 a 2 uur van tevoren uit de koeling halen, dan is de boter niet meer hard/ op kamertemperatuur en heerlijk om te eten :Y

Ook in amerika, waar ze voornamelijk buttercream (is niet hetzelfde als botercreme), is op basis van high ratio shortening) gebruiken geldt dit ook, die zetten ze vaak helemaal niet in de koeling.

Oke super bedankt !! heb het gelijk gezegt haha!! :lol: Hij heeft in een bakkerij gewerkt en denkt dat hij alles weet :s
Elke keer pakt die ze bakkers boek erbij en gaat de recepten op noemen en zeggen hoe ik het wel/niet moet doen!!
Ik iriteer me hier dood aan :s

En hoe je doe het dan bijvoorbeeld met dit weer, dan gaat de taart toch"zweten"?

4

romy-jezley schreef:
tipsytaartje schreef:

Oke super bedankt !! heb het gelijk gezegt haha!! :lol: Hij heeft in een bakkerij gewerkt en denkt dat hij alles weet :s
Elke keer pakt die ze bakkers boek erbij en gaat de recepten op noemen en zeggen hoe ik het wel/niet moet doen!!
Ik iriteerd me hier dood aan :s

En hoe je doe het dan bijvoorbeeld met dit weer, dan gaat de taart toch"zweten"?

Dan helemaal niet in de koeling zetten, anders gaat inderdaad je taart zweten. BC hoeft ook niet in de koeling.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Heeel erg bedankt!! :Y  en ben zo blij, nog advies gehad van jullie alle 2 ook  :thumb:

romy-jezley schreef:
tipsytaartje schreef:

dan pak jij toch ook gewoon je boeken erbij!!! Ik kan me zo even niet herinneren dat ik boeken inde kast heb, waar wordt gewerkt met room oid, dus grootmachten als lindy smith/ colette peters/ mich turner/ peggy porschen... werken allemaal met buttercream/ ganache etc. De enige die ik zo kan opnoemen wat er misschien in zou kunnen staan is cream cheese filling, die moet in de koelkast, maar is alsnog geen room.
Maja, paps heeft in een nederlandse bakkerij gewerkt, en wij maken amerikaanse/engelse taarten... toch? :lol: Oh... die paps, jij kan straks heel makkelijk uitleggen hoe het allemaal wel werkt! :Y :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7 Laatst bewerkt door romy-jezley (03-07-2010 23:19)

tipsytaartje schreef:
romy-jezley schreef:
tipsytaartje schreef:

dan pak jij toch ook gewoon je boeken erbij!!! Ik kan me zo even niet herinneren dat ik boeken inde kast heb, waar wordt gewerkt met room oid, dus grootmachten als lindy smith/ colette peters/ mich turner/ peggy porschen... werken allemaal met buttercream/ ganache etc. De enige die ik zo kan opnoemen wat er misschien in zou kunnen staan is cream cheese filling, die moet in de koelkast, maar is alsnog geen room.
Maja, paps heeft in een nederlandse bakkerij gewerkt, en wij maken amerikaanse/engelse taarten... toch? :lol: Oh... die paps, jij kan straks heel makkelijk uitleggen hoe het allemaal wel werkt! :Y :lol:

Jaaa inderdaad! Ik zit gewoon elke dag ongeveer 1,5 a 2 uur op dit forum om dingen te lezen en te leren, alleen de vulling etc vind ik nog een beetje moeilijk maar daar ben ik me nu in aan het verdiepen :o Ik heb nog nooit iets zo leuk gevonden ( ik denk bijna iedereen hier, en wil heel graag veel leren) ik heb al veel geleerd ( alles print ik, sla ik op alleen had nog nooit met botercreme gewerkt daarom wist ik dit nog niet :nooo  maar elke keer dan me vader die denkt dat die alles weet!! :mad:  en elke keer ze boekjes erbij pakt :grr:  Maar inderdaad in een bakkerij gaat het er heel anders aan toe, alleen dat wil hij maar niet begrijpen :/

8

Even los van wie nou gelijk heeft, want ik ben ook nog niet zo'n vullingen/bak held.  ;)

Mijn magische zin ivm een zeer eigenwijze schoonvader, die alles beter weet dan een ander, is "oh dan heb ik me zeker vergist..."  :cool:  Discussie is gelijk klaar en dan doe ik lekker mijn eigen ding zoals ik weet dat het goed is.

~ Never waste a good crisis... ~