1

Onderwerp: combimagnetron?

Hallo dames

help!! ik heb net een combimagnetron sharp gekocht maar ik bak er niks van hahahaha werkelijk, kan iemand mij messchien helpen voor de graden enz voor een taart van biscuitbeslag.ik heb het geprobeert, maar helaas het is niet gelukt.Of  verbrand of plat ik ben maar weer naar mijn fornuis gegaan om mijn taart te bakken. maar ik wil hem toch graag gebruiken. alvast bedankt groetjes mel

2

Re: combimagnetron?

Hoi ik heb ook een sharp combi en die zet ik gewoon op conventie oven en dan 180 graden 40 min en klaar is mijn kapsel!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Ik heb/had precies hetzelfde probleem met mijn sharp combi. De oven van de combi lijkt in mijn geval overal stelselmatig meer tijd voor nodig te hebben dan aangegeven op verpakkingen of in recepten (ik gebruik ook altijd de conventiestand). Voor taarten controleer ik meestal na de tijd volgens het recept op de aangegeven temperatuur (wat zelden of nooit lang genoeg is), en doe er daarna gewoon nog 10-20 minuten bij. Ondertussen wel in de gaten houden uiteraard, en als de bovenkant te bruin dreigt te worden en de binnenkant nog niet helemaal gaar is afdekken met aluminiumfolie.

Ben na twee jaar nog steeds af en toe in 'strijd' met het aparaat dus als er mensen zijn die overwegen ook een combi aan te schaffen; ik raad het iedereen ten zeerste af (heb zelf helaas geen plek voor een oven in mijn kleine studiootje :()

Mijn taarten enzo =) *klik*

4 Laatst bewerkt door Sansan (11-07-2007 11:32)

Ik zet mijn Sharp combi standaard 20 graden hoger dan in het recept staat, en dan 40 minuten in de oven voor een standaard vorm biscuit (doorsnee zo'n 23 cm).

Succes!

5

okee bedankt dames ik ga het weer proberen,en de boven kant van de taart verbrand hij niet bij jullie?gaat heel snel bij een magnetron.(bovenkant )

groetjes en bedankt nogmaals.
13-07-07

6

mel schreef:

okee bedankt dames ik ga het weer proberen,en de boven kant van de taart verbrand hij niet bij jullie?gaat heel snel bij een magnetron.(bovenkant )

groetjes en bedankt nogmaals.
13-07-07

Dat gebeurt volgensmij inderdaad sneller in een combimagnetron dan in een gewone oven. Daarom hou ik liever een wat langere tijd aan om een taart te bakken dan de oven hoger te zetten, en zodra de bovenkant richting 'donkerbruin' begint te kleuren snel uitrukken met aluminiumfolie dus ;)

Mijn taarten enzo =) *klik*