1

Onderwerp: Mijn 1e

Hoi mensen,

http://img19.imageshack.us/img19/7299/17062010137.jpg

hierbij mijn eerste taartje.
Ik heb alleen wat problemen iedere keer:

1) Ik gebruik fondant (niet de marshmellow). Nu plakt deze heel erg aan mijn oppervlakte vast. Als ik bloem gebruik plakt het niet, maar zie je wit op mijn zelf gekleurde fondant.
Wat kan ik beter doen? Gebruik ik een verkeerd oppervlakte (plexiglas)? Ook blijft het vaak aan de roller plakken.

2) mijn tweede probleem is, dat de fondant erg snel opdroogt. Hierdoor wordt het moeilijker om te bewerken en ziet het er dof uit. Ook scheurt en breekt het dan sneller.
Is hier een oplossing voor?

Wie kan mij helpen met mijn twee problemen?

Ik ben een beginner... Maar als je het leuk vindt...www.nancyvanrijswijk.nl

2 Laatst bewerkt door Natasja22 (28-06-2010 18:21)

Re: Mijn 1e

Ik kan je niet met alle 2 je problemen helpen, ben ook nog maar een beginner.

Maar je eerste probleem kan ik misschien wel oplossen voor je:

ipv bloem kan je beter poedersuiker gebruiken of maizena. En wat ik zelf altijd doe is van te voren mijn werkblad inspuiten met bakspray.

Verder vind ik je taartje er leuk uitzien hoor!  :9

Groetjes Natasja,

hoi,

leuk eerste taartje!!
allebei de problemen zijn op te lossen met Crisco.
als je dit op je werkblad wrijft plakt je fondant er niet meer aan vast,
en als je het dor je fondant kneed (een klein beetje!) dan blijft het soepeler.

:Y succes!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

4

Bedankt voor jullie snelle en positieve reactie!
Woensdag ga ik weer een taartje maken en vrijdag ook weer één.
Ik ga proberen voor woensdag ergens crisco te kopen.  :D

Weten jullie een goedkope winkel bij mij in de buurt?
Ik ben wel naar ridderkerk gereden, maar dat is ook niet iets wat je iedere keer wilt doen vanuit Den Haag.  :rolleyes:

van crisco weet ik alleen dat t te koop is hier in de webwinkel...
als je t vandaag besteld heb je het meestal woensdag binnen.

Ik zing mijn eigen wijsje!

6