1

Onderwerp: cakeballetjes invriezen??

kun je cakeballetjes kant en klaar, dus met laag witte chocolade en oranje/rood/wit/blauwe sprinkels erop invrievzen?

het lijkt mij van wel, maar misschien zijn daar de meningen over verdeeld :/

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

2

Re: cakeballetjes invriezen??

Volgens mij wel, gewoon proberen :Y

3

Mag ik vragen hoe jij die cakeballetjes hebt gemaakt. Ik heb ze namelijk laatst ook gemaakt, maar wij vonden ze helemaal niet lekker.
Hoeveel botercreme gebruik jij. ik meende laatst gelezen te hebben 80 gr botercreme op 100 gr cake kruimels.

Alvast bedankt, ik heb ze gemaakt aan de hand van een recept van deze site. En heb daar ook een berichtje achter gelaten, maar geen reactie op gekregen. En nu zie ik jouw topic staan, dus ik denk stel jou even de vraag :lol:

4

Als je de balletjes in de vriezer doet en daarna laat ontdooien, heb je de kans dat je chocolaagje gaat barsten. Daar baal ik dus echt van...

5

joke ellen schreef:

Mag ik vragen hoe jij die cakeballetjes hebt gemaakt. Ik heb ze namelijk laatst ook gemaakt, maar wij vonden ze helemaal niet lekker.
Hoeveel botercreme gebruik jij. ik meende laatst gelezen te hebben 80 gr botercreme op 100 gr cake kruimels.

Alvast bedankt, ik heb ze gemaakt aan de hand van een recept van deze site. En heb daar ook een berichtje achter gelaten, maar geen reactie op gekregen. En nu zie ik jouw topic staan, dus ik denk stel jou even de vraag :lol:

Ik heb de cakeballetjes gemaakt met botercrememix en biscuitkruimels, de verhouding weet ik niet, gewoon botercreme erbij tot het een deeg wordt die net zo plakt als deeg om bijv. koekjes te maken.. als het maar plakt, je kan er ook jam, chocopasta, koekjes en weet ik wat niet meer aan toe voegen..
succes!

6

:thumb: thanks

7

Je kunt natuurlijk ook aarbeienjam gebruiken (of een andere smaak) om de balletjes te maken. Is minder vet en iets frisser van smaak.
Ik maak de balletjes van te voren en haal ze bevroren door de chocolade. Als je chocolade invriest loop je de kans dat ze wit gaan uitslaan. Doet aan de smaak niets af, maar het ziet er niet zo mooi uit.

groeten Annemieke
Cake It

8

Cake it schreef:

Je kunt natuurlijk ook aarbeienjam gebruiken (of een andere smaak) om de balletjes te maken. Is minder vet en iets frisser van smaak.
Ik maak de balletjes van te voren en haal ze bevroren door de chocolade. Als je chocolade invriest loop je de kans dat ze wit gaan uitslaan. Doet aan de smaak niets af, maar het ziet er niet zo mooi uit.

ik heb ze met witte chocolade gemaakt ;)  vrijdag weten jullie hoe of wat, want dan komen ze uit de vriezer!

9

kiwi schreef:

Als je de balletjes in de vriezer doet en daarna laat ontdooien, heb je de kans dat je chocolaagje gaat barsten. Daar baal ik dus echt van...

Ik denk als je chocoladeganache maakt dat het na het invriezen niet gaat barsten.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

ze zijn uit de vriezer en tot nu toe zonder problemen... Dus dames het is geen probleem om ze kant en klaar in te vriezen!