1

Onderwerp: combioven...

Door omstandigheden lang niet hier geweest, maar ik wil weer een nieuwe poging gaan doen om mijn taartenbakkunsten uit te breiden, dus ik ben weer terug... ;)

Nu is het alleen zo, dat ik momenteel een hele kleine, heel oude combimagnetron  heb... Niet ideaal dus om in te bakken en aangezien die sowieso kuren begin te vertonen, is het sowieso tijd voor wat nieuws...

Alleen helaas heb ik geen plaats in mijn kleine keuken voor een aparte oven en een aparte magnetron. De enige plek die ik eigenlijk heb is in de hoek op mijn aanrecht.... Dus in principe geen inbouw, tenzij er mogelijkheden zijn om er een losse ombouw bij te kopen.

Gezien ik helaas weet, dat veel combi's waardeloos zijn als je serieus taarten wil bakken, wil ik niet over 1 nacht ijs gaan en mij eerst verdiepen in de mogelijkheden.

Wie heeft er tips voor mij?
Ik zelf iig al begrepen dat er verschil bestaat tussen een oven met magnetronfunctie en een combimagnetron.
Verder moet er iig een hetelucht functie in zitten, alleen een grill heb ik weinig aan met taarten bakken...

Wie heeft er nog meer tips voor mij of nog liever, wie weet het ideale combi-apparaat, met een liefst niet al te kleine inhoud..... ?

2

Re: combioven...

Ik heb een goed werkende inventum combi oven te koop ivm aanschaf nieuwe oven. Ik ben er 2 jaar erg mee in mn sas geweest, bakvorm tm 25 cm past erin.

3

Re: combioven...

Dank je wel voor je aanbod, maar ik ben echt op zoek naar een nieuwe. Na meerdere oudjes gehad te hebben ben ik nu wel toe aan een zorgvuldig uitgezochte nieuwe oven...

4 Laatst bewerkt door lady-vall (15-09-2016 13:07)

Re: combioven...

Ik wilde deze vraag ook stellen, wie o wie kan mij helpen? Laatst een nieuwe keuken gekocht, een kennis van ons verkoopt keukens, maar helaas bakt hij nooit en heeft me - in mijn geval - een slechte combi magnetron verkocht. Het is een prima ding met veel functies maar het is echt een magnetron met ovenfunctie en ik wil het andersom!!! Mag nu een andere uitzoeken. Moet wel echt een combi zijn, of liefst nog multifunctioneel, wie weet een goede combi oven voor het bakken van taarten? Waar moet ik op letten? Conventioneel of hetelucht? Bedankt alvast!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Re: combioven...

Ik heb een Sharp combi. Hetelucht-grill-magnetron. De grill gebruik ik haast nooit. Bakken gaat dus op hete lucht. Heb 'm al jaren en ben heel tevreden. Nadeel is natuurlijk wel dat ik geen groot biscuit kan bakken....mijn grootste biscuitvorm is dan ook maar 25cm. Hij kan max 28cm doorsnede hebben. En omdat de plaat draait, zit je ook in de knel met te grote rechthoekige/vierkante bakblikken. Ik bak niet op grote schaal, dus voor mij functioneert het prima. Als ik cupcakes bak, dan gebruik ik een bakblik voor 6 cupcakes bv...die van 12 past niet.

Verder dus heel tevreden....al zou ik...als mijn keuken groter was toch wel gaan voor een gewone oven.

Succes met kiezen!
Bianca

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery