Re: Biscuitdeeg

Hey,

Dit recept gebruik ik ook altijd, maar ik doe een deel bloem vervangen voor maizena (dus op 1 ei, 25 gr bloem en 5 gr maizena). Veel handiger is het  om niet je eieren in het water te leggen, maar een schaal warm water te nemen en een schaal die in die schaal water past en daarin je eieren te kloppen. Ze worden dan ook warmer namelijk, ik doe het altijd op deze manier en mijn taartjes rijsen altijd? Nooit geen problemen met het niet rijsen van taartjes.

Misschien een handige tip voor de mensen die dit recept wilden proberen, maar waarbij het mislukt?

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

52

Re: Biscuitdeeg

ik heb een vraagje evelien jou recept gebruikt met 6 eieren
in een vierkante blik 22x22cm hij is helemaal niet zo hoog ?
zijn dit te weinig eieren voor dit blik om een hoge biscuit te krijgen?
in 2 gemixt op 10 min 42 min in de oven op 180gr

53

Re: Biscuitdeeg

Hoi allemaal

Ik heb voor mijn verjaardag een bakblik in de vorm van een trein gekregen.
Dit is een dubbel blik dat je dus echt als staande trein kan maken.
Met de nadruk op KAN want hoe vul ik die en rijst het biscuit genoeg om beide helften goed te vullen zodat de afdruk van de trein goed te zien is.
Dus als iemand hier ervaring mee heeft geef mij uw advies.

Groeten Mama M.

54

Re: Biscuitdeeg

Hallo,

Zo met dat recept van Evelien. Ik heb een bakblik van 20 cm, wat doe ik dan?

55

Re: Biscuitdeeg

mamavanlaura schreef:

Hallo,

Zo met dat recept van Evelien. Ik heb een bakblik van 20 cm, wat doe ik dan?

Misschien kan je even meten hoeveel water erin gaat tot hij 2/3 vol zit. Per halve liter gebruik je 1 ei, 30 gram suiker en 30 gram bloem.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

56

Re: Biscuitdeeg

Vlindertjuh1985 schreef:

Hey,

Dit recept gebruik ik ook altijd, maar ik doe een deel bloem vervangen voor maizena (dus op 1 ei, 25 gr bloem en 5 gr maizena). Veel handiger is het  om niet je eieren in het water te leggen, maar een schaal warm water te nemen en een schaal die in die schaal water past en daarin je eieren te kloppen. Ze worden dan ook warmer namelijk, ik doe het altijd op deze manier en mijn taartjes rijsen altijd? Nooit geen problemen met het niet rijsen van taartjes.

Misschien een handige tip voor de mensen die dit recept wilden proberen, maar waarbij het mislukt?

Heb dit recept gebruikt met de maizena. Werd een prachtige taart
http://i15.photobucket.com/albums/a387/Durac_00/SlagroomtaartvoorYvon.jpg

Re: Biscuitdeeg

Mooitje hoor!! Ziet er erg lekker uit!!

Beter dat ie zo goed gelukt is.

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

58

Re: Biscuitdeeg

Ok

59

Re: Biscuitdeeg

Hallo allemaal,
heeft een van jullie al eens geprobeerd om een deel van de bloem door cacao te vervangen?
Stort bij jullie ook het beslag een flink stuk in?

Groetjes Melanie

Re: Biscuitdeeg

Hoi, als ik al cacao door het beslag gooi dan gebruik ik nog wel de aangegeven hoeveelheid bloem met maizena.. En ik heb nooit last van instorten...

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

61

Re: Biscuitdeeg

Nathalie schreef:

Hoi Nienke,

Ik gebruik het recept van Evelien ook regelmatig echter zonder problemen. Ik klop de eieren 10 min op volvermogen van mijn kenwood en dan nog 2 min op de laagste stand. Ik spatel dan de bloem er heel rustig in kleine beetjes bij. De oven verwarm ik voor op 140 graden en dan gaat de taart zo'n 13 min op 140, daarna nog 13 min op 155 daarna nog 13 min op 165 (maar dat is afhankelijk ook van je eigen oven) Dan kijk ik of hi  gaar is en zo niet dan laat ik hem nog staan en controleer om de 5 minuten.
Succes en gewoon blijven proberen.

Hoi Nathalie,

Even over de ovenstand, gebruik je hetelucht?

Gr,
Lalla_K

62

Re: Biscuitdeeg

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar heb dit recept ook al een aantal keren gebruikt, en goed gelukt! ik heb voor mn ronde springvorm van 18 cm 3 eiren gebruikt. en ipv 30g bloem, 25 en dan 5 g maizena.

groetjes

"The best way to make your dreams come true is to wake up."
http://www.everyoneweb.com/sweetcakesandcups/

63

Re: Biscuitdeeg

Ik heb ook al een paar keer gelezen dat het handig is om het deeg niet op heteluchtstand, maar op conventionele stand te bakken. De temperaturen wijken dan iets af, maar het deeg rijst (ook bij mij) veel beter.
Succes

64

Re: Biscuitdeeg

hoi hoi

ik heb je recept al meerder keren gemaakt,maar mij wil het niet lukken,de met de 5 eieren,is die niet voor een springvorm van 22 cm??
want groter dan blijft hij best laag,ik denk  hooguit 5 cm.

heb hem op 175 graden gebakken 40 min

ook heb ik opbouwen geprobeer

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

65

Re: Biscuitdeeg

Zo ik ben nieuw hier op het forum, en nieuw in het taarten bakken.
Ik had van de week al dit recept uitgeprobeerd, ik heb een springvorm van 15 cm. Van de week was het eerder een eierkoek geworden, haha, Hij was wel super lekker hoor. Maar toen mixte ik met deeghaken.
Vandaag nog eens geprobeert, met 2 eieren en gardehaken geprobeerd, en binnen 2 minuten zag de mix er veel beter uit dan de vorige keer. Dus ik denk dat het gaat lukken. De cake zit nu in de oven. Joepie. Ik heb ook 10 gram maizena gebruikt (en 50 gram bloem), en 60 gram suiker.

En dan neem ik m morgen mee naar mijn vriendje en ga ik m daar verder afmaken en hebben we maandag een klein paastaartje voor 2 personen.

66

Re: Biscuitdeeg

ik heb afgelopen weekend het basisrecept van de site genomen. en ik had een taartje van 20 cm ipv 24.

ik had bakpapier op de bodem. bodem en rand ingevet. en vervolgens de rand verhoogt. (wil toch altijd hogere taart)
en toen 10 min op 125C. -> 10 min op 150C. en als laatste 15 min op 175C.
even af laten koelen (ong 1 min)
toen rand los gemaakt. en de taart op de kop op een rooster gezet. bodem en bakpapier er af en vervolgens de rand er weer om. ik doe hem als hij op kamertemp. is in folie.

lukt bij mij altijd :)

Enthousiaste groet, Maxime

67

Re: Biscuitdeeg

Zo heb mijn taart inmiddels al opgegeten, hij was erg lekker.
Ik had het enige probleem bij de biscuitdeeg dat hij 2cm was ingezakt, nog steeds wel hoog genoeg hoor, maar had maar 1 taartlaag gedaan. Ik had hem 40 min op 180 graden gedaan, en toen nog zeker 20 min in de oven laten staan.
Ook was de taart/cake een beetje klef. Hij plakte aan mijn rooster vast toen ik hem dr uithaalde, en aan de tafel toen ik hem ging versieren.

68

Re: Biscuitdeeg

http://94.100.115.50/923150001-923200000/923152401-923152500/923152449_6_tYdY.jpeg
Dit is m

69

Re: Biscuitdeeg

Ik wil graag dat mijn taarten hoger zijn want normaal gebruik ik altijd het recept van biscuit 2 , maar als ik ze hoger wil hebben wat moet ik dan doen  ?

70 Laatst bewerkt door ShadyLTD (25-04-2010 12:24)

Re: Biscuitdeeg

HELP  :)

Geen hulp meer nodig, heb uiteindelijk een andere recept gebruikt voor mijn baksel,

Uiteindelijk resultaat was erg lekker.. Ben trots op mijn 1ste poging.

www.piesforfun.nl     ----        Groetjes, Susanne

71

Re: Biscuitdeeg

Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Heb vandaag mijn eerste taart gebakken om morgen verder af te maken. Wat een geweldig recept voor het biscuitdeeg. Ik heb het gebakken op de 3 ovenstanden zoals genoemd in de eerste reactie en het resultaat is perfect. Een hele mooie luchtige taartbodem.

Ik ga nog veel plezier krijgen van dit forum en zal helpen waar ik dat kan

Willem

72

Re: Biscuitdeeg

Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum. Heb vandaag mijn eerste taart gebakken om morgen verder af te maken. Wat een geweldig recept voor het biscuitdeeg. Ik heb het gebakken op de 3 ovenstanden zoals genoemd in de eerste reactie en het resultaat is perfect. Een hele mooie luchtige taartbodem.

Ik ga nog veel plezier krijgen van dit forum en zal helpen waar ik dat kan

Willem

73

Re: Biscuitdeeg

Haha! je bent wel heel enthousiast dat je je berichtje meteen dubbel post  ;)  :lol:
Veel plezier op het forum en er staan nog veel meer geweldige recepten op dus voorlopig heb je nog wat te doen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

74

Re: Biscuitdeeg

Ik heb het beslag net gemaakt, zag er prima uit, mooi luchtig. Maar moet ik nu de ovendeur open of dicht laten bij het afkoelen?

75 Laatst bewerkt door miep75 (13-05-2010 15:02)

Re: Biscuitdeeg

als deze klaar is haal ik hem altijd gelijk uit de oven en stort hem onderste boven op een rooster dat de onderkant boven is en als deze afgekoeld is doe ik hem in een luchtdichte taartdoos of platic pendaalemmerzak