26

Re: Biscuitdeeg

Oke, bedankt Nathalie! En voor hoeveel eieren doe je het zo?

27

Re: Biscuitdeeg

deze bloem is dat zelfrijzende bloem?

28

Re: Biscuitdeeg

Voor 4 -5 eieren. Maar ook voor meer eieren kan je dat schema aanhouden. Maar dan ipv 13 min bv 15 min.

@ Blackangel: Het is in dit recept gewone bloem. Geen zelfrijzend!

29

Re: Biscuitdeeg

thx nathalie

30

Re: Biscuitdeeg

Hallo Evelien,

Ik ga het meteen proberen! Als het niet gelukt is hoor je het meteen. Dan zullen de vragen wel komen!!!

Hartelijk dank!

Groet,

Evelyn

31

Re: Biscuitdeeg

ik heb het recept 3 x geprobeerd zoals het er staat, heb een elektrische oven en heb hem 1x gebakken op 180, 1x op 200 deze 2 zijn gebakken in en bolle schaal met bloemnagel erin, en 1x op 200 in een tupperware vorm, ze stegen fantastisch en waren mooi bruin, veerde terug, dus laten afkoelen, zakte ze wel iets in maar ach dat kan, bij eruit halen was de onderkant 1 dikke koek, dacht eerst aan de ovenstand, dus hoger gezet, dacht aan de vorm, schalen misschien te dik aan de onderkant, dus tupper vorm maar weer hetzelfde,  :nooo
wat doe ik fout????????????? :think:

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

32

Re: Biscuitdeeg

Ook ik heb het recept 2x gemaakt. Afgelopen weekend met 12 eieren. Het beslag is toen ook niet veel gerezen, zo een 2 cm maar. Ik mix 10 min op de hoogste stand van mijn handmixertje en voeg dan ik delen het meel toe, scheppend natuurlijk.

Het recept is lekker en vast van structuur! Maar toch lees ik hier dat het moet rijzen. wat doe ik dan fout?

Groet
Ester

33

Re: Biscuitdeeg

Hallo Eveline mag ik je iets vragen moet er geen bakpoeder bij ??rijst het deeg zo?
Groetjes Nicole

Evelien schreef:

Hallo allemaal,

Op speciaal verzoek van Marianne ;) mijn nog nooit mislukte recept:

Biscuitdeeg

1 ei (M): 30g suiker : 30g bloem : snufje zout
Voor een springvorm van 24cm heb je ruim voldoende aan 5 eieren.

Leg de eieren (kan ook vanuit de koelkast) in een kom met heet water. Ga ondertussen alle andere spullen klaarzetten. Controleer tussendoor of het water nog goed warm is, als het heel erg is afgekoeld doe je opnieuw heet water in de kom met eieren.

Doe de eieren, zout en suiker in een beslagkom en flink mixen. Het ligt aan de (hoogste)snelheid van je mixer hoe lang je moet mixen. De eiermix moet er uiteindelijk heel licht geel uit komen te zien en als lobbige slagroom aanvoelen. Zorg er tijdens het mixen voor dat de gardes niet helemaal onder het ei staan, want dan komt er geen lucht in je beslag. Dus bij grote hoeveelheden kun je dan beter in 2 delen mixen.

Na het mixen voeg je de gezeefde bloem met kleine beetjes tegelijk toe. Gebruik hiervoor GEEN mixer, maar schep het met bv. een spatel door je beslag.

Schep je beslag in de vorm (ik gebruik altijd bakpapier voor een mooi strak resultaat) en zet het meteen in de voorverwarmde oven. Ik heb een heteluchtoven en bak op 180gC.

2/3 eieren: 30min.
3-6 eieren: 40min.
7-10 eieren: 50 min.

Variaties:
0,5 eetlepel speculaaskruiden op 2 eieren toevoegen
1/3 deel van de bloem vervangen door cacao

Veel succes, groetjes Evelien

Vele en lieve groetjes Nicole

34 Laatst bewerkt door willeke k (31-03-2008 18:50)

Re: Biscuitdeeg

dit simpele recept werkt

35

Re: Biscuitdeeg

hallo allemaal,

Even een stomme vraag misch maar hebben jullie wel eens biscuitdeeg zonder ei gemaakt?

Of is dat onmogelijk.........

Mijn vriend en zoon kunnen allebei niet tegen ei gebruik wel eivervanger maar weet niet of dat een succes gaat worden met biscuitdeeg.

Alvast bedankt.

nienke

36

Re: Biscuitdeeg

oke ff een blonde vraag van mij

waarom moeten de eieren in heet water  en hoelang?
ik wil dit recept ook gaan proberen

groetjes butterfly

neem al je dromen is mee de dag in (by loesje)

37

Re: Biscuitdeeg

volgens mij omdat het dan beter rijst.  Leg gewoon eerst je eieren in heet water. Dan de suiker en bloem afwegen. Dan je eieren gebruiken. Ze mogen gewoon niet helemaal koud zijn. Succes!

38 Laatst bewerkt door butterfly (02-08-2008 21:05)

Re: Biscuitdeeg

oke thanks ga het proberen

en er staat een snufje zout betekend dat ook bij 5 eieren 5 snufjes zout? hahahaha

neem al je dromen is mee de dag in (by loesje)

39

Re: Biscuitdeeg

hoi Evelien,
Moet je perse een dag wachten met het bekleden enz van de taart?
Kan je hem dan gewoon een nachtje in de koelkast zetten?

Alvast bedankt, groetjes Berdien

40

Re: Biscuitdeeg

Als je een dag wacht krijg je biscuit de tijd om te 'zetten', dan wordt ie wat steviger.
Gewoon in een pedaalemmerzak, wel goed afsluiten anders droogt ie uit.
Je kan hem ook een nachtje in de vriezer doen, da's nog beter.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

41

Re: Biscuitdeeg

Ik heb nu voor het eerst dit recept gemaakt precies zoals beschreven. De taart staat echt net in de oven! Ik heb de eieren, suiker en zout heel lang gemixt tot het aan de beschrijving voldeed, het stond mooi hoog etc. Toen heel langzaam de bloem er doorheen geschept. En ineens zakte mijn hele beslag toen in en werd weer slapper, is dat normaal? :-( Hij staat nu in de oven maar heb er weinig vertrouwen in, ik hoop dat het lukt...
Maar is het normaal dat dat beslag dan ineens weer zo inzakt of heb ik toch iets fout gedaan?
Ik laat het eindresultaat weten hoor!
Groetjes van Linda.

42 Laatst bewerkt door leinaaa (17-01-2009 09:15)

Re: Biscuitdeeg

Dankje!

43

Re: Biscuitdeeg

Hoi Evelien.  en de rest Geweldig!!!!!!! super recept 1e keer en hij ziet er super uit nog ff wachtten op het fondant wat ik besteld heb en dan kunnen we hem aankleden en proeven.... spannend. ik laat weten wat het oordeel is van de jury (familie) Bedankt. ook voor de rest voor alle tips... gr Bearene

44

Re: Biscuitdeeg

Hoi Evelien,

gelukkig dat ik aan het snuffelen ben gegaan en op jou recept uitkwam.
Ik ben al de hele dag bezig geweest met een taart te bakken.
Het recept wat ik vanmiddag gebruikte was met zelfr bakmeel, en met boter. (zoveel meer werk pfff...:D)
Het was gewoon een grote rotzooi geworden, en de taart leek eerder op een Mega muffin, en vanbinnen nog helemaal rauw,
daarom ben ik zo blij met jou recept, heb hem net uit de oven gehaald, en hij is gewoon GEWELDIG!!!!!!
THX

45

Re: Biscuitdeeg

Ik ga hem ook proberen deze week!
Kun je het kapsel uit de vriezer meteen gaan bekleden of moet het eerst ontdooien?
Ik weet nog niet of het met marsepein of botercreme wordt.

46

Re: Biscuitdeeg

super recept! :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

47

Re: Biscuitdeeg

Hallo Evelien,

Omdat onze kleinzoon in dec. 1 jaar wordt wilde ik graag een verjaardagstaart voor hem maken. Ik heb jouw recept gebruikt, op basis van 5 eieren. Ik heb een vierkante flexibele bakvorm van 23 cm. We hebben een hete lucht oven en die geeft aan 175, 200, 225 graden etc. In je recept geef je aan dat de taart op 180 graden gebakken moet worden. Ik heb de taart op 200 graden gebakken en na 40 minuten baktijd nog even laten staan, en toen eruit gehaald. Hij is prachtig gaar geworden, maar hij is maar 3 cm hoog. Of moet ik hem op 175 graden bakken.
Als ik een hogere taart wil hebben betekent dat dan ook dat ik meer eieren moet gebruiken? De smaak is  perfekt maar ik zou hem graag hoger willen hebben.
Kun je me helpen?

48

Re: Biscuitdeeg

Evelien schreef:

Ik haal de taart pas uit de oven nadat hij helemaal afgekoeld is. Dan doe ik er een zak omheen (ook om de springvorm) en pas de volgende dag "pak ik hem uit". Zo zijn ze bij mij nog nooit ingestort! Je moet een biscuit trouwens sowieso altijd een dag later pas bewerken.

Laat je de oven dan afkoelen met de deur open of dicht? Ik wil het graag gaan proberen, hoor er zulke goede verhalen over!

En dat bakpapier, doe je dat erin zodat je niet de bobbeltjes van de springvorm hebt? Ik heb namelijk springvormen met een gladde bodem, dus dan lijkt het me niet nodig om er bakpapier in te doen.

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

49

Re: Biscuitdeeg

Oh-oh-oh, wat ben ik toch een muts! Ik was er met mijn hoofd niet bij geloof ik. Ik heb net een biscuit gebakken met 2 eieren, 100 gram suiker en 100 gram bloem. Totaal niet gerezen, maar lekkerrrrrrrrrrrr... Stikzoet natuurlijk, en met een soort merengue-laagje aan de bovenkant. Ach ja, was ook om te proeven. Hebben de kids dadelijk een lekker toetje, zoete cake met slagroom. mmmm

Deze week nog maar eens met de juiste hoeveelheden proberen. Ik vond het beslag al zo dik...

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

50

Re: Biscuitdeeg

Ik heb het net nog maar eens geprobeerd, en het gaat super! De smaak is ook goed, niet te droog. En wat ik heel fijn vind, is dat er geen bol bovenop de taart komt, maar dat het mooi gelijkmatig rijst!

Bedankt voor je recept!!!!!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl