1

Onderwerp: Ec afsmeren

Kun je met ec ook afsmeren als het een drip cake moet worden? Nog nooit mee gewerkt en t is voor eigen gebruik... of smelt de ec van de chocolade?

2

Re: Ec afsmeren

Dat kan prima!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Ec afsmeren

Ik krijg m niet echt heel
Strak afgesmeerd.... wordt n dikke laag vrees ik. Hoop dat de chocolade wel mooi wil ‘drippen’ want anders haal ik de ec eraf en doe t alsnog met mbc

4

Re: Ec afsmeren

Ik krijg m niet echt heel
Strak afgesmeerd.... wordt n dikke laag vrees ik. Hoop dat de chocolade wel mooi wil ‘drippen’ want anders haal ik de ec eraf en doe t alsnog met mbc

5

Re: Ec afsmeren

Ik krijg m niet echt heel
Strak afgesmeerd.... wordt n dikke laag vrees ik. Hoop dat de chocolade wel mooi wil ‘drippen’ want anders haal ik de ec eraf en doe t alsnog met mbc

6 Laatst bewerkt door Esther68 (05-07-2019 17:24)

Re: Ec afsmeren

Ik smeer altijd 2x af. Soms wel 3x. Dit zijn wel dunne lagen. Tussen het afsmeren door zet ik de taart in de koeling om de bc (1:1) hard te laten worden. Met EC als afsmeerlaag heb geen ervaring. Ik denk, eerlijk gezegd, dat bc beter uithardt dan EC.
Ik zie trouwens dat je uit Boxtel komt. Is niet zover van Vught, waar ik woon  ;)
Oeps  :O ....zie dat je het over mbc hebt  ;-) . Is vergelijkbaar, of zelfs beter, dan bc 1:1  ;)

7

Re: Ec afsmeren

Eerst een crumbcoat, koeling en dan een beetje dikkere laag. Werkt hetzelfde als mbc.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Ec afsmeren

Klopt Esther vlak bij

9

Re: Ec afsmeren

Klopt Esther vlak bij

10

Re: Ec afsmeren

Klopt Esther vlak bij