76

Re: [HOWTO] ganache gieten

De howto staat er weer in. Gelukkig had ik de foto's nog, maar de tekst niet meer. Mocht ik iets gemist hebben, laat me dat dan even weten dan vul ik het nog even aan.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

77

Re: [HOWTO] ganache gieten

Super jose! Bedankt, echt heel duidelijk uitgelegd.

Groetjes Pauline

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

78

Re: [HOWTO] ganache gieten

Super van je  :thumb: dat je de moeite heb genomen om hem er weer opnieuw te plaatsen!
Ga hem binnenkort proberen.
Groetjes,
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

79

Re: [HOWTO] ganache gieten

kan je het ook zonder de zijkanten af te smeren met botercreme? Anders moet ik speciaal botercreme maken om mee af te smeren!

Superduidelijke how-to hoor, bedankt!

80

Re: [HOWTO] ganache gieten

Wat ziet dat er heerlijk uit!!

Dit weekend staat zo'n taart in mijn planning!! :Y  :Y

81

Re: [HOWTO] ganache gieten

Had ik vorige week toch de ganache te dik om het zo mooi te laten vloeien, maar lekker was het wel. :9

Christine.

82

Re: [HOWTO] ganache gieten

Dit moet ik toch echt eens gaan maken.... ;-)

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

83

Re: [HOWTO] ganache gieten

Handig de zoekfunctie, dit had ik net nodig! Ik ga het over 3 weken uitproberen, bedankt voor de duidelijke uitleg!!!

Groetjes, Monica

84

Re: [HOWTO] ganache gieten

hoe lang op voorhand kun je deze taart maken met vulling botercreme? En moet je deze in de koelkast bewaren of op kamertemp?

thanks

85

Re: [HOWTO] ganache gieten

hmm.. ziet er heerlijk uit! ik ga m zeker ook een keer maken! bedankt voor de how to.
gr Chris.

86 Laatst bewerkt door Kima (05-01-2011 17:47)

Re: [HOWTO] ganache gieten

Oh nyammieee... je (pure chocola) ganache taart ziet er goed uit.

87

Re: [HOWTO] ganache gieten

Ik heb dit laatst ook zo gedaan en werkt echt perfect! nog bedankt :thumb:

88

Re: [HOWTO] ganache gieten

Echt super mooi.
Mijn dochter wil al langer een chocolade taart, dus dit gaat hem worden.
Stomme vraag, maar de slagroom is dus gewoon zo'n potje met vloeibare slagroom die je nog op moet kloppen (maar dan niet opgeklopt toch) ?
En voor die chocola, gewoon repen chocola smelten of speciale smeltchocola gebruiken ?
ALvast bedankt

89

Re: [HOWTO] ganache gieten

Nog een vraagj:

Ik gebruik altijd moscovisch mix, kan je daar voor de chocolade cake gewoon wat cacao doorheen doen ?

90

Re: [HOWTO] ganache gieten

Super how to!! thnx

Re: [HOWTO] ganache gieten

@Maasje: ik denk dat ze inderdaad gewoon een potje slagroom bedoelen die je dan niet opklopt. Voor chocolade maakt het niet uit, smeltchocolade is handig, maar met gewone chocolade gaat het zeker ook.


Ik ga de Ganache eens proberen, want het ziet er superlekker uit  :P 
Maar kan iemand mij vertellen hoelang je bezig bent ermee?
Ik veronderstel dat je je taart eerst wat moet laten afkoelen (half uur?), dan laag één en dan weer afkoelen (kwartier? of langer?) enzovoort.. Is dat een goede schatting of duurt het veel langer?

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

92

Re: [HOWTO] ganache gieten

ganache is toch eigenlijk gewoon chocolade? Maar waarom wordt het dan  ganache genoemd?

Kan de taart ook in de vriezer?

93

Re: [HOWTO] ganache gieten

Kan de taart gewoon in je koelkast staan of wordt de chocolade dan lelijk?

Re: [HOWTO] ganache gieten

Thanks.. had ik net nodig!!!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

95 Laatst bewerkt door Lcm (26-02-2012 10:38)

Re: [HOWTO] ganache gieten

Zwager is van het weekend jarig dus is het nu een mooi kado.

Mijn dank is groot

96

Re: [HOWTO] ganache gieten

ik heb de taart gisteren bekleed met ganache. De taart is mooi strak geworden alleen slaat die nadat ik hem in de koelkast heb gezet vlekkerig uit. Hij is niet meer o mooi donker bruin als voordat hij de koelkast in ging. Verder is mijn taart wel hard aan de buitenkant. Ik heb wel de verhouding 300 ml slagroom en 300 gr chocolade gebruikt. weet een van julie wat er fout is gegaan

97

Re: [HOWTO] ganache gieten

chan1985 schreef:

ganache is toch eigenlijk gewoon chocolade? Maar waarom wordt het dan  ganache genoemd?

Kan de taart ook in de vriezer?

nee ganache is chocolade met slagroom

Re: [HOWTO] ganache gieten

Ik wil graag een taart met een harde buitenkant. Ik heb begrepen dat ganache niet zo hard is als bijvoorbeeld marsepein. Kan ik ook gewone chocolade over de taart gieten? Zondrr slagroom?

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

99

Re: [HOWTO] ganache gieten

Ja kan maar dan moet je m wel tableren anders heb je kans dat t of wit uitslaat of niet uithard

Re: [HOWTO] ganache gieten

etmc schreef:

Ja kan maar dan moet je m wel tableren anders heb je kans dat t of wit uitslaat of niet uithard

en wat is tableren? Wat moet ik dan precies doen?

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!