1

Onderwerp: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

Ik heb een kitchenaid gekocht en ben er superblij mee. Maar ik vind 1 ding vreemd en dat wil ik overleggen met degenen die brooddeeg maken in de kitchenaid.

Ik bak altijd met soeziedeeg. Voorheen in de bbm, nu dus in de kitchenaid. Ik volg het recept precies wat op de zak staat (voor handmatige bereiding) en zet de kitchenaid in stand 2, natuurlijk met de deeghaak.

Als het deeg bij elkaar komt gaat de kitchenaid schokken. Hij slaat dan ook een beetje door de vergrendeling heen (kop komt omhoog). Dit lijkt me niet de bedoeling. Hebben jullie dat ook? Hoort het erbij? Ik heb al wat extra vocht toegevoegd, maar als het deeg dan weer stevig wordt, begint hij er weer mee. Heel maf!

Graag jullie reakties. Bedankt vast :)

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

Ja daar heb ik ook last van. DAn lijkt het net of hij uit de kom tikt.
Ik weet alleen niet waat het aan ligt. De eerste keer dacht ik dat de haak er niet goed in zat, maar dat was niet het geval.
Bij mij is hij gelukkig nog niet geheel door de vergrendeling heen gegaan, maar soms lijkt het er wel op.

Ik lees verder even mee, misschiend at iemand anders nog een tip heeft om dit te voorkomen.

3

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

Ben blij dat ik niet de enige ben Lieke :). Ik hoop dat iemand reageert. Het deeg staat trouwens te rijzen nu.

Een restjesbrood wordt het. Witbrood met grof meergranenbrood en brood met pitten. Ben benieuwd hoe dat gaat smaken :)

4

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

hoi allemaal,

Mij hebben ze gezegd dat dit een veiligheid is zodat de moter niet 'kan' verbranden.  Is het waar of niet, ik weet het niet.  Maar aangezien iedereen dit voor heeft, zal het toch wel zo zijn of niet??

:Y  :nooo  :Y  :nooo

5 Laatst bewerkt door Zonnetje (08-02-2012 08:19)

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

Ik heb het ook, als je de gebruiksaanwijzing leest zal je het ook zien staan dat de kop iets zal bewegen. Als het echt teveel deeg is haal ik er wat uit anders lijkt het of je de machine kapot maakt!

( alleen heb ik een kenwood, zie nu pas dat het om een KA gaat)  :o

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6 Laatst bewerkt door lang delftje (08-02-2012 11:39)

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Het deeg is te droog dan is de weerstand te groot en gaat de machine schokken.
Wat ook kan is dat de vergrendeling niet goed werkt.



De haak die bijgeleverd wordt is eigenlijk niet geschikt om brooddeeg te kneden.
Met de haak die erbij zit komt het deeg omhoog tegen de onderkant van de machine.
Een spiraalhaak is voor brooddeeg.
De spiraalhaak duwt het deeg naar beneden en kneedt veel beter.
http://www.kitchencollection.com/Temp_S … inkID=0022

Als je zondigt zondig dan lekker

7 Laatst bewerkt door dd103 (29-10-2014 15:58)

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

voor iedereen die loopt te tobben met een loszittende kop van de kitchenaid, LEES DE GEBRUIKSAANWIJZING!!!!! Als u de kop naar achter tilt ziet u in de hals een schroef, met deze schroef kunt u de kop afstellen, met de klok mee is omlaag(kop vergrendelt dan ook beter tijdens het draaien), tegen de klok in is omhoog als de kneed of menghaak de kom raakt(ballongarde mag de kom iets raken). Als u zwaar deeg kneedt kan de kop wat bewegen, dit is normaal(hij is tenslotte scharnierend), hij mag echter niet uit de beveiliging schieten(afstellen dus). De witte kneedhaak wordt door KitchenAid al ruim 95 jaar gebruikt en werkt wel, een dergelijke standmixer heeft minder tijd nodig om te kneden dan andere merken. Als het deeg omhoog kruipt op de kneedhaak, gewoon laten draaien, komt vanzelf goed(vaak is het dan al goed). Elk deeg zal uiteindelijk even met de hand nabewerkt moeten worden, dat is met een professionele bakkerij machine niet anders.

8

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

Welkom op het forum............maar reageren op een meer dan 2 jaar oud topic  :think:  :think:

9

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

zojuist door iemand gewezen op dit probleem en deze topic, vandaar

Karin09 schreef:

Welkom op het forum............maar reageren op een meer dan 2 jaar oud topic  :think:  :think:

10

Re: Vraagje aan de mensen die brood maken met kitchenaid

Ik heb dat ook gehad en ben er mee terug naar de winkel gegaan. Ze hebben het hersteld en nu doet hij het niet meer. Het hoort echt niet! Maar is erg makkelijk te verhelpen.