51

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Sharrr schreef:

Gumpaste kan je ook zelf maken. Heb ik tenminste ooit een keer gedaan, met het recept van Flowerpaste 2 hier op de site.
Mijn rozenblaadjes waren ultradun en levensecht :Y (En op taartgebied geldt: als ik het kan, is het niet moeilijk :P)
Dus voor degenen die wachten/smachten om het met gumpaste uit te proberen... ;)

Hoi sharr,
Ik heb het recept gemaakt.
Opzich ging het wel.
Maar de afbeeldingen worden niet echt strak ze zijn bij de randen die gesneden zijn korrelig.
En wat werkt bij jou tot u toe het beste?

52

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

axhanneke schreef:

dit is mijn produkt na een dag ploeteren via craft room

http://i41.tinypic.com/fxfr6x.jpg

vind het toch aardig gelukt

Netjes hanneke,
En wat heb jij voor fondant gebruikt?

53

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Jaydenmike schreef:
Sharrr schreef:

Gumpaste kan je ook zelf maken. Heb ik tenminste ooit een keer gedaan, met het recept van Flowerpaste 2 hier op de site.
Mijn rozenblaadjes waren ultradun en levensecht :Y (En op taartgebied geldt: als ik het kan, is het niet moeilijk :P)
Dus voor degenen die wachten/smachten om het met gumpaste uit te proberen... ;)

Hoi sharr,
Ik heb het recept gemaakt.
Opzich ging het wel.
Maar de afbeeldingen worden niet echt strak ze zijn bij de randen die gesneden zijn korrelig.
En wat werkt bij jou tot u toe het beste?

Ik heb nog geen tijd gehad om verder te prutsen, maar ben van plan om er morgen of overmorgen weer mee aan de slag te gaan.
Zodra ik meer weet, laat ik het weten :thumb:

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

54

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Sharrr schreef:
Jaydenmike schreef:
Sharrr schreef:

Gumpaste kan je ook zelf maken. Heb ik tenminste ooit een keer gedaan, met het recept van Flowerpaste 2 hier op de site.
Mijn rozenblaadjes waren ultradun en levensecht :Y (En op taartgebied geldt: als ik het kan, is het niet moeilijk :P)
Dus voor degenen die wachten/smachten om het met gumpaste uit te proberen... ;)

Hoi sharr,
Ik heb het recept gemaakt.
Opzich ging het wel.
Maar de afbeeldingen worden niet echt strak ze zijn bij de randen die gesneden zijn korrelig.
En wat werkt bij jou tot u toe het beste?

Ik heb nog geen tijd gehad om verder te prutsen, maar ben van plan om er morgen of overmorgen weer mee aan de slag te gaan.
Zodra ik meer weet, laat ik het weten :thumb:

Top,
We houden contact.
Ben gisteren beziggeweest met marsepein en dat ging redelijk.
Maar ben nog lang niet tevreden ;(

55

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Leuk dit topic,Ik heb mijn cricut gisteren gekregen,dus ga dit ook volgen

56 Laatst bewerkt door claudia (15-12-2011 08:42)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Axhanneke wat mooi gelukt zeg!

Ik moet nog even wachten. Mijn cricut komt vandaag, maar ben helaas ziek. Dus morgen maar proberen en anders het weekend!

Ik heb al wel alvast de wilton ready to use fondant bestelt. Die komt morgen binnen. Dus dan kan ik morgen aan de slag!

57 Laatst bewerkt door mniek (15-12-2011 09:46)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Gisterenavond hebben Brenda (Joyvin) en ik samen gefreubeld met de cricut. Ze stonden gezellig samen naast elkaar op tafel te knorren. Ik heb een reuzegezellige avond gehad! Onze conclusie is tot nu toe dat je heel erg moet uitkijken dat je de pressure niet te hoog zet. Je mes snijdt dan in je mat en blijft bij het volgende te snijden dingetje hangen en trekt je materiaal mee. OOk hebben wij geconcludeerd dat je de mat met een gerust hart achterstevoren (dus met het pijltje naar je toe) in de cricut kunt doen en zelfs ondersteboven (de witte kant boven)! Dan kun je dus langer met één mat vooruit.

Ook hebben wij allerlei fondant, gumpaste, ouwel en frostysheet gesneden. Frosty en ouwel gaat geweldig (mits je mat niet beschadigd is) en van de fondant vonden wij de funcakes met tylose als beste uit de bus komen. Brenda gaat later nog de Wilton-ready-to-use-fondant proberen want die hadden we niet in  huis. Ook is geduld een hele schone zaak. Als je te snel wilt is je materiaal nog niet droog genoeg en trekt het mes je creatie stuk.
Ik ga even de foto's van mijn creaties op de pc zetten en zal hier een foto plaatsen van mijn ouwel- en frosty-snijdsels.

Volg je hart...want dat klopt!

58

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Oja.....ik vergeet bijna te zeggen dat als je een klein dingetje uit frosty wilt snijden je beter eerst de frosty door midden kunt knippen en de ene helft weer terug in het zakje moet doen omdat het anders uitdroogt en ook niet heel lekker meer snijdt. Tenzij je natuurlijk een enorm iets wilt gaan snijden op A4formaat maar dat zullen jullie vast ook wel begrijpen.....

Volg je hart...want dat klopt!

59

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Hierbij mijn resultaten.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=177764

Volg je hart...want dat klopt!

60

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Goed dat je onze ervaringen hier neer hebt gezet! Enne mooie foto's van je snijdsels!!  :thumb:

heerlijke taartgroetjes van Brenda

61

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Ze zijn erg mooi geworden!!

62 Laatst bewerkt door Desiree22 (15-12-2011 17:30)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

zo vandaag even aan de slag gegaan en heb dit gemaakt met de gumpaste van satin ice ging het beterder :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DFBCSUQD-D.jpg

benieuwd wat jullie ervan vinden..
foto is niet al te scherp maar heb ik gemaakt met m'n android maar trilde een beetje haha

63

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Desiree22 schreef:

zo vandaag even aan de slag gegaan en heb dit gemaakt met de gumpaste van satin ice ging het beterder :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DFBCSUQD-D.jpg

benieuwd wat jullie ervan vinden..
foto is niet al te scherp maar heb ik gemaakt met m'n android maar trilde een beetje haha

Leuk hoor desiree
Ik ben met de wiltonfondant aan de slag gegaan helemaal top ;)

64

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

ja gaat dat ook goed? dat is  :thumb:

65

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Mooi geworden Desiree!! Ik krijg morgen ook de wilton fondant binnen. Ik ga daar morgen of zaterdag wat mee proberen!

66

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

oke ben benieuwd claudia maak je ook foto's van het resultaat?  :P

@ chantal ben ook benieuwd hoe jou creatie's eruit zien foto's altijd welkom  :P

67

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

claudia schreef:

Mooi geworden Desiree!! Ik krijg morgen ook de wilton fondant binnen. Ik ga daar morgen of zaterdag wat mee proberen!

Ik wilde graag een foto plaatsen heb een koekiemonster puzzelplaatje met de cricut gemaakt.
Nog niet helemaal perfect maar zo voor de eerste keer.
Dus iemand misschien een howto over een foto plaatsen haha;)

68 Laatst bewerkt door claudia (16-12-2011 08:29)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Als ik mijn fondant binnen heb zal ik vanmiddag ook eens een poging wagen. De stekker hadden we gelukkig ook nog in huis dus heb ik hem gister al wel aan gehad om te kijken of hij het wel doet. En hij doet het. Ben benieuwd of het mij lukt vanmiddag!
Ik zal dan wel een foto plaatsen van de creatie.

Foto's plaats ik via mijnalbum. Van de foto op die site de link copieren en de de link hier neerzetten met [img]ervoor en[/img]erachter. Dacht ik. Het is al weer even geleden dat ik hier een foto heb geplaatst.
Ik hoop dat het lukt!!
Ben namelijk wel benieuwd naar je koekiemonster!

69

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

[img][/img]

70

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

ben benieuwd chantal :P ik zie nog geen foto..alleen dat je 2x img er hebt staan  :)

71

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Desiree22 schreef:

ben benieuwd chantal :P ik zie nog geen foto..alleen dat je 2x img er hebt staan  :)

Haha ja joh heb het geprobeerd maar gaat niet echt heb m via i photo gekopierd en daarnaop het eennalaatste knopje boven de smiles gedrukt maar kan dan mn foto niet plakken.
En ben niet zo comptechnicus haha dus het lukt niet echt;(

72

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

oke heb je ook geen mijnalbum.nl ?

73

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Uhhhhh?
Vraag het het weekend wel even aan mijn man.
Heb wel fb kan je kijken als je wilt.
Chantal heerschap / dubbeling
Gr chan

74

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

oke maar ik heb geen fb.. :) dus kan niks zien

75

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Desiree22 schreef:

oke maar ik heb geen fb.. :) dus kan niks zien

Uh haha ja nou dan maar even wachten en kijken ofdat barry mn man eruit komt gr;)