1

Onderwerp: Wie bakt er in een combimagnetron?

Bakken doe ik altijd in de oven, maar wil toch ook eens proberen in de combi-magnetron.
Wie bakt er ook met een combi-magnetron, en gaat dat goed?
Heb wel gehoord dat het veel sneller gaat.

Groetjes!

2

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik vind het een ramp. Als ik op 160 graden bak dan komt mijn biscuit er nat uit en omdat de temperaturen al geprogrammeerd zijn en er geen 170 graden bij mij opzit moet ik automatisch op 180 graden bakken. Hij gaat bij mij helemaal niet sneller hoor. Ik wou dat ik weer een gewone oven had.

3

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik heb zelf geen combi maar de buurvrouw waar ik wel eens mee bak wel. Het lukt haar niet de biscuit er mooi hoog uit te krijgen. Met of zonder draaiplateau maakt geen verschil. Of te donker of niet gaar en niet meer dan een cm hoger geworden.
We hebben alles geprobeerd en de oplossing was bakken in mijn oven.

4

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik bak ook in een combimagnetron en heb geen problemen.
Ik warm de oven op, op 130 graden en bak het biscuit af op 160 graden. Hij wordt ook altijd mooi hoog.

Live life to the max!!!!

5

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

ik bak ook in de combi magnetron en ook nooit geen problemen, krijg ze ook altijd mooi hoog.
bij mij gaat het in de koude oven op 160/170 graden (dus niet voorverwarmt) en is zo met 30/35 minuten klaar, tenzij ik meerdere biscuits ineens bak dan duurt het wat langer

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ook ik bak in een combi-magnetron, en heb er helemaal geen problemen mee.
Cupcakes en taarten komen goed omhoog.

Groetje Cindy

7

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik heb een combi, en vind het niet geweldig. De biscuits worden niet hoog, de temperatuur is alleen in te stellen met sprongen van 20 graden, en dingen achter in de over worden eerder gaar dan voor in de oven. Ik ben dan ook druk op zoek naar (plaats voor) een echte oven!

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ook ik heb een combimagnetron
verwarm voor op 200 gr en bak op 160 graden 30 min en mijn taarten zijn altijd een goede hoogte

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

9

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik bak ook in een combimagnetron maar ik vind het niets de taarten worden niet hoog en moet altijd langer bakken dan dat er op de verpakking staat.
Ik ga dan ook op zoek naar een plekkie voor een oven.

Groetjes Ilse1979

10

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

In de oven worden mijn taarten altijd mooi hoog.
Maar ik ga denk ik morgen toch eens proberen in de combi.
Ik laat het dan weten hoe het gegaan is  :)

Groetjes!

11

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik begin ook met 130 en eindig op 160. Heerlijk luchtig en hoog genoeg, maar als ik in de toekomst meer wil gaan bakken, denk ik dat ik toch echt een oven ga kopen waar ik meerdere bakblikken boven elkaar kan zetten.
Als ik nu een ronde taart van 25 cm erin zet, dan past er al niets anders meer bij  :(

12

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

wel veuls te klein, maar verder geen problemen mee hoor; 5 min voorverwarmen (soms 1 minuut, want vergeten) dan op 150 graden en zijn biscuits prima de luxe

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik heb alleen een combimagno en doe er alles in.
Biscuit doe ik in de koude combi en begin met 15min op 100 graden, daarna laat ik de temp oplopen, 140 en dan 160. Tussen graden heb ik niet. Biscuit komt er altijd perfect uit, hoog en plat.
Ik zou heel graag een goede oven willen maar heb er gewoon geen plek voor. Met grotere formaten is het idd lastig, nou ja lastig het past er gewoon niet in hahahaha. Dan ga ik bij mijn dinnetje bakken.
Ik vind een combi prima werken maar het is natuurlijk wat je gewend bent.
Succes :)

14

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Dat is ook een goed optie.....bij je dinnetje bakken  :Y  :)
Ik kan in m´n oven ook meerdere bakken. Het is wel een oude oven.....maar "a perfect one".

Groetjes!

15

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

ook ik bak in me combi
helemaal geen problemen mee
160  graden voorverwarmen en 160 graden tussen de 30 en 40 min en klaar:D

16

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

sassy`s schreef:

ook ik bak in me combi
helemaal geen problemen mee
160  graden voorverwarmen en 160 graden tussen de 30 en 40 min en klaar:D

Heb je dan niet een grote bolling en een scheur? Dat krijg ik nl als ik de temp niet laat oplopen.

17

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ja, ook ik bak in de combi. Voorverwarmen op 180 graden en daarna nog 30-35 minuten op 180 bakken. Biscuits zijn bij mij dan altijd gaar.
Ik heb wel de ervaring dat elke combi anders is en de graden niet altijd overeen komen.
Suc6!!

18

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Hier ook een combi bakker.
Wel altijd op draaiend plateau anders worden de bicuits ongelijkmatig verwarmd.
Ik moet altijd zo'n 15% minder mix maken dan op de verpakking voor die vorm staat aangegeven anders worden de biscuits zelfs veel te hoog.

Gebruik een Samsung CE 137 NM.
Deze was vrij goed beoordeeld voor hetelucht bakken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SYXW8OKS.jpg

Ben wel van plan om ooit een grotere normale oven aan te schaffen maar eerst een Kenwood K-Mix.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

19

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik heb sinds kort ook een combimagnetron en wil die graag gebruiken om (o.a) cupcakes in te bakken. Alleen kan mijn draaiplateau niet meer draaien, omdat de muffintray gewoon te groot is om rond te kunnen draaien. De tray kan wel gewoon op de bakplaat staan.

In de gebruiksaanwijzing staat echter dat ik voor het beste resultaat het beste halverwege kan draaien. Maar ik hoor altijd dat je de oven pertinent niet tussentijds mag openen, omdat anders de cakes inzakken.  :/

Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hiermee om?

Groetjes!

Cupcakes bakken: geweldig (maar ook best lastig)

20

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik heb een LG Wavedome met convectie functie, bakt perfect hoge en luchtige biscuit en cakes. Er past door de ruime binnenkant een bakblik van 30 cm in maar geen cupcaketray. Daarom heb ik losssse siliconen cc vormpjes, op de glazen draaischaal staan er ongeveer 10 en op het rooster 9.
Ik wil ook liever een mooie Boretti maar in mijn iniminie keuken past die helaas niet :(

Zoete groetjes, Inti

21

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

@Polgara, Halverwege de deur openen om om te draaien is niet verstandig bij beslag dat omhoog komt. Bij koekjes dus geen probleem maar cake en biscuit dus wel.
Ik zou uitkijken naar een andere tray die wel rond kan draaien.

Ondertussen:
De K-Mix is een Herman geworden (ook een fijn ding) en de Combi magnetron krijgt in mijn nieuwe keuken waarschijnlijk gezelschap van een mooi antraciet 90 cm M-Systems (uit de Boretti fabriek) fornuis met ovaal ruitje erin.

Gr,
John.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

22

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Bakte altijd in een combi op 175...

23

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Ik had hetzelfde probleem en heb nu maar een tray voor 6 stuks gekocht.

24

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

ik bak ook in een combi oven en begin bij 150 en eindig bij 175 graden. Geen problemen!

25

Re: Wie bakt er in een combimagnetron?

Idd een 6 cupcakes tray kopen, ze zakken nl geheid in