Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

jazeker super tips thank you :D

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

52

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Wat een superhandige tips
hartelijk bedankt  :thumb:

53

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Nog een tip. Als je taart bekleed hebt en overtollig marsepein er afsnijdt, kun je de marsepein waar botercreme op gekomen is, niet meer lang bewaren. Ik snijd dus altijd nog een randje extra af. De buitenste rand, kun je net als marsepein nog erg lang bewaren. De binnenste rand waar restjes botercreme op zitten, gebruik ik voor dezelfde taart voor de decoratie, of ik gooi het weg, of ik eet het op  :9 .

54

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Juutje1976 schreef:

Nog een tip. Als je taart bekleed hebt en overtollig marsepein er afsnijdt, kun je de marsepein waar botercreme op gekomen is, niet meer lang bewaren. Ik snijd dus altijd nog een randje extra af. De buitenste rand, kun je net als marsepein nog erg lang bewaren. De binnenste rand waar restjes botercreme op zitten, gebruik ik voor dezelfde taart voor de decoratie, of ik gooi het weg, of ik eet het op  :9 .

Heel goed! Ik eet het idd vaak op O-)

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

55

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Lot schreef:

*openingspost*

Ik heb de rest van dit topic nog niet doorgelezen, maar enkel in de openingspost stonden al handige tips :).
Als ik meer tijd heb ga ik het nog eens allemaal doorlezen :).

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

56

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Hartstikke fijn! en een handige lijst met tips, ik heb er erg veel aan en heb hem gelijk uitgeprint om "bij-de-hand" te hebben als ik een taart maak!! :Y  :)


groetjes, Mieke

57

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Bedankt voor het delen!

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Dit is echt een handig overzicht :) Zeker voor beginners zoals mij.
Het forum staat echt VOL met allemaal handige tips, maar begin maar eens te zoeken als je weinig tijd hebt ;)

Ik had ook nog twee vraagjes:
- Bij welke vullingen moet je wel en niet een dijkje maken van botercreme? Ik wil graag een taartje maken met tobleronemousse, dat moet met een dijkje zeker?
- Mag er in de botercreme bij het afsmeren ook nog iets extra in voor de smaak? Vb, geplette banaan ofzo? Ik ben anders bang dat het niet zo lekker is en teveel nr boter smaakt..

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Dit is echt een handig overzicht :) Zeker voor beginners zoals mij.
Het forum staat echt VOL met allemaal handige tips, maar begin maar eens te zoeken als je weinig tijd hebt ;)

Ik had ook nog twee vraagjes:
- Bij welke vullingen moet je wel en niet een dijkje maken van botercreme? Ik wil graag een taartje maken met tobleronemousse, dat moet met een dijkje zeker?
- Mag er in de botercreme bij het afsmeren ook nog iets extra in voor de smaak? Vb, geplette banaan ofzo? Ik ben anders bang dat het niet zo lekker is en teveel nr boter smaakt..

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

60

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

yvonnevantilburg schreef:

Dit is echt een handig overzicht :) Zeker voor beginners zoals mij.
Het forum staat echt VOL met allemaal handige tips, maar begin maar eens te zoeken als je weinig tijd hebt ;)

Ik had ook nog twee vraagjes:
- Bij welke vullingen moet je wel en niet een dijkje maken van botercreme? Ik wil graag een taartje maken met tobleronemousse, dat moet met een dijkje zeker?
- Mag er in de botercreme bij het afsmeren ook nog iets extra in voor de smaak? Vb, geplette banaan ofzo? Ik ben anders bang dat het niet zo lekker is en teveel nr boter smaakt..

Of er bij tobleronemousse een dijkje moet weet ik niet; bij twijfel JA. Beter een dijkje voor niks dan geen dijkje waar het wel had gemoeten.

Voor wat betreft de smaak van de botercrème om af te smeren: daar kun je de smaakjes van patidess erg goed aan toevoegen. Veel keuze, erg weinig per keer van nodig en erg lekker!!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

61

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

SweetTooth schreef:
yvonnevantilburg schreef:

Dit is echt een handig overzicht :) Zeker voor beginners zoals mij.
Het forum staat echt VOL met allemaal handige tips, maar begin maar eens te zoeken als je weinig tijd hebt ;)

Ik had ook nog twee vraagjes:
- Bij welke vullingen moet je wel en niet een dijkje maken van botercreme? Ik wil graag een taartje maken met tobleronemousse, dat moet met een dijkje zeker?
- Mag er in de botercreme bij het afsmeren ook nog iets extra in voor de smaak? Vb, geplette banaan ofzo? Ik ben anders bang dat het niet zo lekker is en teveel nr boter smaakt..

Of er bij tobleronemousse een dijkje moet weet ik niet; bij twijfel JA. Beter een dijkje voor niks dan geen dijkje waar het wel had gemoeten.

Voor wat betreft de smaak van de botercrème om af te smeren: daar kun je de smaakjes van patidess erg goed aan toevoegen. Veel keuze, erg weinig per keer van nodig en erg lekker!!

Alleen niet de champagne smaak, die is daar veel te nat voor.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

62

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Pooh schreef:

Alleen niet de champagne smaak, die is daar veel te nat voor.

Dat wist ik niet, die smaak heb ik nog nooit gebruikt  :o
Maar ze begon zelf over banaan en daar heb ik wel ervaring mee  :D

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

63

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

:thumb:  :thumb: harstikke bedankt voor je fijne tips.Ik ga onze 25 jaar huwelijks taart  maken en moet er 4 maken en omdat ik van te alles klaar wil maken gaan ze diepvries in dus kei bedankt voor je tips  :thumb:  :thumb: groetjes ellen

64

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

:thumb:  :thumb: harstikke bedankt voor je fijne tips.Ik ga onze 25 jaar huwelijks taart  maken en moet er 4 maken en omdat ik van te alles klaar wil maken gaan ze diepvries in dus kei bedankt voor je tips  :thumb:  :thumb: groetjes ellen

65

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

altijd fijn de bassis weer eens door te kunnen nemen toch!! lief dat je dat met ons wilde delen. is toch weer een werk om het op te schrijven :)  (ik heb zelf gister en van morgen aan een how to gewerkt. was wel blij dat hij af was hihihih)

66

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Het enige wat bij mij nog vaker mis gaat is het plooien van de marsepein/rolfondant.
OF het plooit, OF het gaat er totaal scheef op...zodat ik met de onderrand moet "foetelen".

Tips/trucs?

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

67

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

groot genoeg uitrollen dus voldoende marsepein/fondant nemen. zodat je een rand buitenje taart over houd.

eerst maak je de bovenkant nejtes glad en dan ga je voor zichtig naar beneden wrijven (als het kreukt weer even omhoog trekken en nogmaal wrijven tot dat het strak zit. en dan kun je ook nog smooteren om het helemaal strak te krijgen.

als je met boter creme hebt af gesmeert kunje die ook eerst even een tijdje in de koelkast zetten dat is die wat steviger en makkelijker te bekelden.

als je de fondant uit rolt kun je hem om je deeg roller rollen en zo over je taart heen leggen. of op een placematje(las toevallig net ergens op een stukje uit gesneden tafelkleedje) en zo op zijn kop je marsepein/fondant  er op leggen het kleedje er voorzichtig afpeuteren.

zelf leg ik ook gewoon mijn handen in het midden onder de lap uitgerolde fondant/marsepein en drapeer het zo over de taart. maar de bovengenoemde is makkelijker om scheurtjes en kreuken te voorkomen.

hoop dat ik het zo een beetje goed heb uit gelegt. en zullen nog vast meer tips komen!

68

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Dit is wel handig even allerlei tips en punten op een rij. Heb een aantal maanden geleden een workshop gevolgd,maar wil nu zelf aan de slag gaan. Hier heb ik dus wel wat aan......... :)

69

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Goede overzichtelijke info, ik denk dat een hoop mensen er wat aan zullen hebben!

70

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Super handig! Ik ben pas begonnen met het maken van taarten en vind deze tips echt heel bruikbaar!

71

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

dank je wel!!!

Ik ben Verloofd met Rob en ga volgend jaar 20 april trouwen!
We hebben een hele lieve Boomer: Bo en 2 konijntjes: Snoopy en Winny....

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Dankjewel voor de tips :D  Echt super ik ben er heel blij mee!!

Groetjes Ilse

73

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

tis een oud bericht maar toch zeg ik nog ff THANKS! :lol:

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

74

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Handig!

75

Re: [TIPS] makkelijke tips voor bakken, vullen en bekleden

Handig!