1

Onderwerp: Verzenddozen

Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig met het opstarten van mijn eigen zaakje maar ik wil ook heel graag bievenbuspakketjes gaan versturen.
Ik blijf alleen steeds tegen hetzelfde probleem aanlopen, ik kan helemaal geen geschikte doosjes vinden omdat ze allemaal niet geschikt zijn om voedsel mee te verzenden, dat moet natuurlijk voedselveilig zijn.

Mijn vraag dus aan jullie.. weten jullie goede bedrijven waar ze voedselveilige brievenbusdoosjes hebben? Of is er een bepaalde benaming / keurmerk voor waardoor het zoeken makkelijk wordt?
Ik heb er tot nu toe maar een kunnen vinden maar die lijkt me ook vrij duur.

Sorry als deze vraag hier helemaal niet gesteld mag worden, maar dit leek me tegelijkertijd ook het enige forum waar men verstand had van deze vraag.

2

Re: Verzenddozen

Ik ga je vraag even verplaatsen naar Taartdecoratie algemeen, daar is hij beter op zijn plek.

Laatst had ik fudge besteld als brievenbuspakket en daar zat de fudge in een apart cellofaan en daarna in het doosje. Hiermee is het voedselveilig.
Je hebt ook de verpakkingen waar ze chocoladeletters in doen. Officieel geen verzenddoos, maar het past wel door de brienvebus. Is dat iets?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: Verzenddozen

Toevallig was ik pas op zoek naar wat anders en kwam ik op uniquecarton.nl terecht. Daar hadden ze zelfs voedselveilige kopkaarten (je weet wel, die kartonnen flappen waarmee je producten aan een haak je kan hangen), dus het lijkt me dat ze daar ook wel voedselveilige doosjes hebben. Zal idd niet mega voordelig zijn, maar dan heb je wel wat... En gewoon doorberekenen natuurlijk :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Verzenddozen

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik was zelf een beetje aan het twijfelen of het voldoende was om het te verpakken in bijv. vetvrij papier / cellofaan en het daarna in een normaal postdoosje te stoppen, maar misschien denk ik daar zelf iets te secuur over.

Chocoladedoosje en daarna in een verzendoosje heb ik toevallig laatst ook al tip gekregen, lijkt me een goede inderdaad!

Uniquecarton ga ik ook even uitpluizen  *D