Onderwerp: Zware taart, vraagje
Hoi Hoi, Ik ben nieuw hier, dat ik nu pas deze forum gevonden heb!!! ik heb wel wat topics doorgenomen, en al veel goeie tips gezien!! Ik blijf hier zeker vaak terug komen
Ik ben al een tijdtje bezig met tarten maken, gaat super goed! ik wist niet dat ik zo mooie tarten kan maken :) MAAR of ik het goed doe weet ik niet, ze zijn super mooi van buiten maar er zijn altijd aantal mensen die zeggen dat ik ZWARE TAART gemaakt heb, de ze wat luchtiger zouden lekker vinden. Nou, ipv botercreme heb ik de laatste taart mascarpone vulling gemaakt, en jaaaaaa nog steeds te zwaar zeggen ze. En hier komt me vraag, kan je luchtige taart maken dat het basis voor fondant kan zijn zonder dat het gaat instorten (ik heb een keer slagroom vulling gemaakt en het was te "zacht" voor fondant, het ging zakken aan de zijkanten). Meestal gebruik ik botercreme vullingen om mooi stevig taart als basis te hebben, en dan me biscuit maak ik met kwark, zodat het lekker smaakje heeft en niet zo droog is, ik vind het heerlijk maar ik blijf toch steeds horen dat me taart erg zwaar was en zo, er is altijd iemand die dat gaat zeggen............... ik heb al van alles geprobeerd, ze zijn toch allemaal zwaar??!! of niet soms, dat hoort toch bij lekkere taarten?
Ik zit zelf te denken om cursus te volgen online bij de LOI of zo (met 3 kinderen erbij zou op dit moment alleen dat lukken) maar ik dacht om eerst hier me vraag te stellen. Hoe maken jullie tarten die niet zwaar zijn, blijven lekker en toch goed stevig basis zijn voor fondant decoratie???
p.s. sorry voor taal fouten, ik ben geen nederlander