Onderwerp: Fondant rozen bevestigen (i.v.m. zweten taart)
Een beetje een last minute vraag, dus hopelijk is er nog iemand wakker en bereid te antwoorden
Morgen ga ik een bruidstaart afmaken en 's middags bezorgen. Maakte ik mij hier al dagen druk om, nu heb ik een volgend "probleem"...
De 3 taarten staan in de koelkast, 2 reeds gestapeld, 1 nog los. Beide in een kartonnen doos.
Nu viel mij vanmiddag op, tijdens het stapelen, dat de taarten al lekker gingen zweten Ik heb eerder taarten gemaakt, bekleed met fondant (90% marsepein), maar nooit met deze temperatuur en luchtvochtigheid. Dus het volgend stress moment is daar!
Diverse topics gelezen en tot de conclusie gekomen dat ik de taart 2 uur voor aansnijden uit de koelkast haal en op de koelste plek in huis zet, in de kartonnen doos. Dan zou het goed moeten gaan. Gaat de taart zweten, dan heeft deze nog tijd om te drogen.
Maar ik heb nog rozen welke op elke laag bevestigd moeten worden. Deze wil ik met cocktailprikker en RI op de taarten "lijmen". Maar mijn vraag is, doe ik dit zodra ik de taarten uit de koelkast haal, of liever pas na en uurtje of zo? Ik wil natuurlijk niet dat de uitgeharde rozen als een pudding in elkaar zakken op een evt. zwetende taart.
Mocht iemand reageren alvast bedankt!!