Onderwerp: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying
Ik heb dit jaar door omstandigheden weinig taarten gemaakt, maar voor mijn zoon zijn 16 verjaardag heb ik flink uitgepakt met deze StarWars gravity defying 3D taarten, van de Millennium Falcon en de Death Star
Wel de minimalistische versie gemaakt, want de tijd was op. Teveel tijd verbruikt met het uitdenken van de constructie. Was voor mij de 1e keer dat ik zo'n zwevende constructie heb gemaakt (en maak ook heeel zelden een echte 3D taart), dus dat was wel even een dingetje . Dat uitdenken hoe dat sterk genoeg wordt en hoe je dan de juiste hellingshoek kunt krijgen, zonder dat de taarten eraf gaan glijden... En om het mezelf makkelijk te maken, wilde ik natuurlijk wel een variabele constructie uitdenken, die ik uit elkaar kan halen en die herbruikbaar is voor evt andere zwevende taart-constructies. Tuurlijk, moet gewoon kunnen . Maar uiteindelijk dus te weinig tijd over om de taarten mooi af te decoreren. Nou ja, minimalistisch is ook mooi, toch?
Blijft stiekem natuurlijk wel jammer dat ik niet nog een paar uurtjes had om 'm wat netter en strakker af te werken en wat extra details aan te brengen, had 'm echt zoveel meer gegeven, maar ja, dit was wat het was. En mijn zoon vond 'm prachtig, dus wat zeur ik
De Death Star gemaakt van een halve bol worteltaart met cream cheese frosting, op een halve bol Rice Krispie Treats. De Millennium Falcon is een Red Velvet, gevuld met Cream Cheese frosting en kersenvlaaivulling. Beiden afgesmeerd met witte chocolade ganache.