Onderwerp: Cupcakes... Nog steeds laten papiertjes los.
Hoi allemaal,
Even een vraagje. Ik heb een probleempje. Bij mij laten de cupcakevormpjes ontzettend vaak los na het bakken. Heeft iemand nog tips?
Wat ik doe:
- De papieren vormpjes doe ik in een siliconen bakvorm voor 12 cupcakes/muffins (ik heb ook een bakblik maar die past helaas niet in de oven...)
- Ik doe de papieren vormpjes voordat ik ze vul al een aantal minuten in de oven, zodat ze wat kunnen krimpen en de papiertjes uiteindelijk beter vast zitten.
- Na het bakken leg ik er een bakpapiertje overheen met daarop een houten snijplank en laat dit een paar minuutjes zo liggen. Daarna draai ik het geheel om, til de siliconen vorm eraf en laat de cupcakes onderste boven afkoelen en raak ze niet aan tot ze afgekoeld zijn.
Ik weet niet meer wat ik moet doen... Want als ik dit doe laten er nog steeds papiertjes los. De papiertjes zijn trouwens van House of Marie. Had gelezen dat deze minder snel los lieten, maar helaas.
Het recept dat ik gebruik bestaat uit 125 gr boter, 125 gr suiker, 125 gr zelfrijzend bakmeel, 2 eieren en 2 eetlepels melk.
Iemand die nog tips heeft??