Onderwerp: Politietaart met sirene
Vandaag een politietaart mogen maken. Een kleiner zwaailicht gekozen voor bovenop de taart (kan de jarige daarna op z'n fiets doen). De jarige was helemaal verrast: een werkend zwaailicht op de taart, een pistool, een "knuppel van de politie voor als ze niet door willen lopen" , politieschild, en zijn eigen naam in "politie letters".
Benieuwd hoe verrast hij was toen hij de binnenkant zag vd bovenste taart: ook in rood-blauw kleuren! (frambozenbavarois wat roder gemaakt, en de slagroommascarpone blauw gekleurd). Moet eerlijk zeggen dat ik niet vind dat het er lekkerder van uit gaat zien (ik krijg er geen honger van ) .
De onderste heb ik gewoon gedaan (was toch hartstikke vergeten dat ze het in blauw-rood wilde hebben! Die had ik al helemaal klaar toen ik erachter kwam, dus die maar zo gelaten (gevuld met aardbeienyoghurtbavarois, halfzoete aardbeienjam en gewone slagroommascarpone).
De bovenste taart nog opnieuw gedaan met nieuwe vullingen, ik was duidelijk niet scherp. Ik had dezelfde vulling gedaan, ipv frambozenbav. en ook hier niet rood/blauw; taart was al afgesmeerd en al, toen ik er bij toeval achter kwam. Deze taart wel opnieuw gedaan.
Al met al een drama taart. Biscuit was ook pas in de 2e poging goed; vervolgens scheurde het fondant; ik kan nog meer drama's opnoemen wat er allemaal fout ging met deze taart, maar geloof me: ongeveer alles wat fout kon gaan ging dus fout.
Maar: zijn reactie maakte alles weer goed En van alle drama's is weinig meer te zien (behalve misschien aan de wallen onder mijn ogen )