Onderwerp: Dripcake maken
Hallo ervaren baksters
Mijn naam is Chantal, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben pas recent begonnen met bakken, op verzoek van mijn zoon heb ik nu een aantal verjaardagstaarten gemaakt, ook gezellig samen met hem. Mijn volgende project word een regenboog dripcake, voor zijn 8ste verjaardag. Wie heeft er wat tips voor mij? Welke vulling is lekker en combineerd goed? Ik dacht zelf aan iets fris omdat de botercreme en evt ganache al zoet zijn. Wat is het beste recept voor biscuit? (Al meerdere geprobeerd maar ik vind het vaak droog) nu heb ik ook gehoord van tremperen maar nog nooit gedaan, wordt je biscuit daar minder droog van? Zelfde voor botercreme, ik doe nu steeds van alleen roomboter, poedersuiker en ik heb een paar keer smaak er aan toegevoegd zoals karamel en oreo, zijn er nog andere manieren? Dan de drip, kan ik die het beste maken van gekleurde witte chocolade ganache of toch candymelts?? Aangezien ik nog geen ervaren bakster ben heb ik niet alle tools en kleuren etc in huis, dus ik koop specifiek in voor deze taart. Wat een vragen he, ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen, alvast super bedankt!