Onderwerp: baktijd grote vorm
Goede dag,
ik wil graag weten of de baktijd hetzelfde blijft als de vorm groter is dan bij het basis recept van basis biscuit?
of moet de biscuit dan langer in de oven.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » baktijd grote vorm
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Goede dag,
ik wil graag weten of de baktijd hetzelfde blijft als de vorm groter is dan bij het basis recept van basis biscuit?
of moet de biscuit dan langer in de oven.
Als de vorm groter bijvoorbeeld 30 cm bak ik hem langer.
Je bedoelt een grotere vorm met meer beslag of hetzelfde recept in een grotere vorm? In het eerste geval moet je hem waarschijnlijk iets langer bakken in het tweede geval juist korter
Je bedoelt een grotere vorm met meer beslag of hetzelfde recept in een grotere vorm? In het eerste geval moet je hem waarschijnlijk iets langer bakken in het tweede geval juist korter
bedoel meer beslag ivm grode vorm idd...
Als de vorm groter bijvoorbeeld 30 cm bak ik hem langer.
oke maar temperatuur blijft toch hetzelfde?
Ja ik hou de temperatuur het zelfde
Ja ik hou de temperatuur het zelfde
oke bedankt we gaan ervoor zaterdag
Ik zou juist (idd) korter bakken. Het beslag is minder hoog dus waarschijnlijk is de biscuit dan eerder gaar. Denk ik dan
Bij alle maten, vormen, hoeveelheden enz houd ik dezelfde temperatuur aan.
Ik zou juist (idd) korter bakken. Het beslag is minder hoog dus waarschijnlijk is de biscuit dan eerder gaar. Denk ik dan
Bij alle maten, vormen, hoeveelheden enz houd ik dezelfde temperatuur aan.
nee het beslag is meer
Esther68 schreef:Ik zou juist (idd) korter bakken. Het beslag is minder hoog dus waarschijnlijk is de biscuit dan eerder gaar. Denk ik dan
Bij alle maten, vormen, hoeveelheden enz houd ik dezelfde temperatuur aan.nee het beslag is meer
Oeps ....dacht dat ik toch echt goed gelezen had (moet ook niet meer met mijn mobiel DLT kijken). Dan inderdaad langer bakken. Mag ik vragen welke maat bakvorm je gaat gebruiken en hoeveel mix?
Per 5 cm verschil in bakvorm bak ik 5-10 minuten langer.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » baktijd grote vorm