Onderwerp: Planning vraag vriezen of niet
Hallo
Ik heb een paar vragen over planning.
Volgende week vrijdag is er een bruiloft waarvoor ik 3 taarten maak. Ik doe altijd 3 lagen met 1 laag frambozejam en 1 laag aangevette slagroom met verse frambozen.
Donderdag avond worden ze opgehaald, en dus vrijdag middag denk ik pas gegeten.
Nu wilde ik ze eerst al kant en klaar afgemeerd maken en invriezen en dan woensdag avond of donderdag ochtend ze eruit halen zodat ik donderdag alle tijd hem voor het beleggen met marsepein en versiering. Maar ik merkte bij mijn vorige taart dat ik de slagroom na invriezen niet zo heel lekker vindt.
Dus ik dacht als ik alleen de biscuits bak van tevoren en donderdagochtend alle drie in 1 keer beleg dan hoeft het niet zo heel lang te duren. Het versieren zal ook vooral roofden erop leggen zijn en 1 zijkant met diamant patroon maken.
Maar nu weet ik niet of ik ze van te voren zal bakken en invriezen en zo ja, snijdt je ze dan ook voor invriezen al door of pas als je ze uit de vriezer hebt gehaald? En moet je in het tweede geval dan eerst wachten tot ze ontdooid zijn? En wanneer moet je ze uit de vriezer halen?
Of:
Moet ik ze donderdag bakken en in de koelkast bewaren en wel of niet al gevuld en aangesmeerd?
(Of ook al belegd? Of gaat hij dan te veel zweten?)
Ik weet echt niet wat het beste is
Alle advies is heel erg welkom!
Ps helemaal van te voren maken en invriezen doe ik niet meer omdat ik dat een paar keer heb gedaan maar telkens een zweterige marsepein laag ervan kreeg dus dat durf ik niet meer.
Hoi
Minke